جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
۰ نفر

گروه بورس: با ادامه رشد شاخص بورس در مبادلات هفته گذشته میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس به ۱۰۰ درصد رسید.

بورس

به گزارش همشهری، شاخص بورس هفته گذشته باز هم رکورد‌های جدیدی به ثبت رساند و ارزش بازار هم به شکل محسوسی رشد کرد اما با انتشار اخبار مربوط به توافق هسته‌ای، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس باز هم رشد خواهد کرد. سفر وزرای امور خارجه کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا به ژنو برای گفت‌وگو بر سر طرح هسته‌ای ایران می‌تواند اثر زیادی بر معاملات بورس تهران در هفته جاری داشته باشد و میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس را افزایش دهد.

آخرین خبر‌ها از انجام توافق بر سر پرونده هسته‌ای ایران دارد که این موضوع می‌تواند منجر به کاهش ارزش دلار و طلا شود و در عین حال شاخص‌های بورس را به سمت ارقام بالاتری پرتاب کند. پیش از این کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس به سطح 100درصد خواهد رسید اما پیش‌بینی می‌شد این میزان بازده در طول 12‌ماه برای بازار سهام به‌دست بیاید.

اما تازه‌ترین آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس در پایان هفته گذشته در کمتر از 9‌ماه به 100درصد رسیده است. این اطلاعات نشان می‌دهد شاخص کل بورس تهران در طول این مدت 37هزارو828 واحد معادل 100درصد رشد کرده است. شاخص کل بورس تهران بیانگر میزان بازده سرمایه‌گذاری در بورس است. آمار‌ها همچنین نشان می‌دهد ارزش کل بورس تهران در پایان هفته گذشته از مرز 370هزار میلیارد تومان هم عبور کرده و به 371هزارو151میلیون ریال معادل 124میلیارد دلار رسیده است. این اطلاعات همچنین نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران از ابتدای سال تاکنون 59هزارو659میلیارد تومان سهام در بورس خریده‌اند. همچنین تعداد سرمایه‌گذاران بورس هم از مرز 3میلیون نفر عبور کرده است.

کد خبر 238035
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز