همشهری‌آنلاین: به دنبال بارش باران‌های سیل‌آسا ناشی از وقوع پدیده معروف به توفان "گونو" ارتباط زمینی، هوایی و دریایی چابهار و کنارک با مناطق پیرامونی قطع شده است.

به گزارش ایرنا اکنون ارتباط این دو شهرستان جنوبی سیستان و بلوچستان که از صبح دیروز( پنجشنبه17 خرداد) قطع شده و همچنان نیز ادامه دارد، با شهرستان‌های مجاور و مرکز استان امکان پذیر نیست.

ارتباط جاده‌ای این مناطق با اطراف به سبب طغیان آب رودخانه‌ها، شکستن پل‌های مسیر راه‌ها، حجم بالای آبگرفتگی جاده‌ها و تخریب آسفالت راه‌ها در برخی مسیرها، بویژه راه چابهار به ایرانشهر و راسک و کنارک، چابهار به نیکشهر قطع است.

در این محورها تخریب پل مهم و اصلی "جکیگور" که در مسیر چابهار به "سرباز" قرار دارد، باعث مسدود شدن ارتباط جاده‌ای کنارک، چابهار و سرباز به زاهدان مرکز استان و نیز دیگر مناطق همجوار شده است.

افزون بر این، بارندگی‌های شدید سه روز اخیر سبب آبگرفتگی باند فرودگاه کنارک تنها فرودگاه موجود در شهرستان‌های چابهار و کنارک شده است.

این وضعیت سبب شده به هیچ وجه امکان پرواز و فرود آمدن هواپیماهای مسافربر از فرودگاه کنارک میسر نشود.

با توجه به این شرایط و وضعیت ناپایدار جوی، توفان دریایی و وزش بادهای تند در زمان حاضر ارتباط زمینی، هوایی و نیز دریایی چابهار و کنارک فراهم نیست و اغلب مسیرها نیز مسدود است.

به دنبال این شرایط، اکنون کلیه سفرهای برون منطقه‌ای به حال تعلیق درآمده و مسافران ساکن در منطقه آزاد تجاری، صنعتی و اقتصادی چابهار و کنارک نیز در وضعیت سردرگمی بسر می‌برند.

این مسافران اکنون به سبب مسدود شدن راه‌های ارتباطی و نبود امکان پروازهای هوایی به ناچار سفر خود را به تاخیر انداخته‌اند.

در این حال بر اساس اعلام مسئولان ستاد بحران چابهار، گروه‌های امدادی با استقرار در مناطق تخریب شده کار ترمیم مسیرها و راه‌های آسیب دیده از سیل را آغاز کرده‌اند.
آنان به مسافران توصیه می‌کنند تا برقراری مجدد ارتباط زمینی و هوایی از سفر خودداری کنند.

توفان گونو که از ظهر سه‌شنبه در دریای عمان و سواحل شهرهای بندری چابهار و کنارک آغاز شده، بارش‌های سیل‌آسای باران توام با وزش تندباد و تندر را به همراه داشته است.

این پدیده جوی بی‌سابقه در ‪ ۵۰‬سال اخیر منجر به جاری شدن سیل، قطع ارتباط زمینی مناطق روستایی این شهرستان‌ها و وارد آمدن زیان‌های مالی شدید در بخش‌های مختلف زیربنایی از جمله راه، برق، مخابرات و تأسیسات صدا و سیما شده است.

کد خبر 23801

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز