چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقابل افزایش تعرفه تلفن ثابت و همراه ایستاده و اجازه افزایش این تعرفه‌ها را نداده و نمی‌دهد.

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیروز در مجلس با تأکید بر اینکه بر کاهش تعرفه‌ها اصرار دارد، گفت: معتقدم اگر زیرساخت‌ها آماده باشد تعرفه‌ها باید پایین‌ بیاید؛ همانطور که در کشورهای پیشرفته تعرفه‌های استفاده از اینترنت و تلفن همراه و ثابت در حال پایین آمدن است و باید این کار در کشورما نیز رخ دهد.

وی در جریان بررسی جزئیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات در مجلس، افزود: نباید کشور از تکنولوژی‌های روز دنیا عقب باشد و اگر این لایحه به تصویب برسد، سالانه این وزارتخانه درآمد 2هزار و 800میلیارد تومانی را کسب می‌کند.

در جلسه مجلس، احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه نمایندگان پیگیر بحث واگذاری مخابرات هستند و به این مسئله انتقاد دارند، گفت: واگذاری شرکت مخابرات باعث گرفته‌شدن منبع درآمد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و استفاده این وزارتخانه از بودجه عمومی شد که این امر با ایجاد مشکلاتی در نهایت عدم‌پیشرفت و توسعه زیرساخت‌ها را موجب شد.در پایان جلسه، نمایندگان با کلیات لایحه اجازه تعیین و وصول حق امتیاز فعالیت بخش غیردولتی در زمینه پست و مخابرات موافقت کردند.

کد خبر 237946
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز