همشهری آنلاین: بخشنامه‌ای از سوی معاونت سرمایه‌های انسانی ریاست‌جمهوری به وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی ابلاغ شده است که بر اساس آن دفاتر مشاور امور بانوان دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از چارت نهاد ریاست‌جمهوری حذف می‌شود.

به گزارش فارس، بخشنامه‌ به شماره 13712/92/200 در تاریخ 6 آبان از سوی معاونت سرمایه‌های انسانی ریاست جمهوری به دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها ابلاغ شده که بر اساس آن و به دنبال هدف چابک‌سازی دولت تعدادی از معاونت‌ها حذف شدند.

در بند«ج» این بخشنامه، بخاطر آنچه که تحت عنوان "حذف الزاماتی که مانع از اجرای سیاست چابک‌سازی، منطقی‌سازی و متناسب‌سازی دستگاه‌های اجرایی، موجب گسترش بی‌رویه ساختارهای سازمانی شده‌اند" مطرح شده است، برخی بخشنامه‌های معاونت سرمایه‌های انسانی ریاست جمهوری را لغوکرده است.

بر این اساس، بخشنامه شماره 54989/200 مورخ 25 دی 89، موضوع ایجاد پست مشاور امور زنان و خانواده و اختصاص 3 پست سازمانی ذیل آن در وزارتخانه و سازمان‌های مستقل حذف شده است.

فاطمه آلیا عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و سکینه عمرانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و گو با فارس ضمن انتقاد به این تصمیم دولت اظهار داشتند: این تصمیم دولت کاملاً ناگهانی و بدون هیچ دلیلی اتخاذ شده است و با توجه به اینکه در امور بانوان دستگاه‌ها معمولاً شاهد اقدامات خوبی بودیم اتخاذ این تصمیم در راه ارتقای جایگاه حقوق زنان نیست.

کد خبر 237899
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز