همشهری آنلاین: نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دکتر روحانی یک شیخ دیپلمات واقعا توانمند است گفت: تندروهای چپ و راست نباید او را اذیت کنند.

ایسنا نوشت: محمدرضا باهنر ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه باهنر کرمان در خصوص این موضوع که آیا مذکره با آمریکا منجر به حل مشکلات ایران خواهد شد یا خیر؟ گفت: تحلیل من عوض نشده و بی انصافی است که با تغییر دولت کسی بخواهد تحلیلش درباره اوضاع کشور عوض شود. من اواخر دولت قبل گفتم که مسایل داخلی ما 30 درصد به خاطر تحریم‌ها و 70 درصد نداشتن سیاست راهبردی سعی و خطا کردن در اداره حکومت و بی تدبیری است.

وی با بیان اینکه ما به دولت یازدهم بسیار امیدواریم و فکر می‌کنیم کارها را جلو می‌برد، گفت: البته اگر مطرح شود که مشکلات داخلی کشور به خاطر تحریم‌هاست، حتما اشتباه است، البته ما این حرف را از دولتمردان نشنیدیم اما اگر بگویند، اشتباه است. نهایت تا یک سال می‌شود مشکلات را گردن دولت سابق انداخت، بعد از این، عملکردها نشان داده می‌شود.

باهنر با بیان اینکه الان مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم و مقداری مربوط به دولت سابق است افزود: این مسئله تا 6 ماه ادامه می‌یابد بعد از این باید، خردورزی‌های دولت مشخص شود؛ عامه مردم زیادی امیدوارند، ما هم ناامید نیستیم اما خیلی هم امیدوار نیستیم.

تورم را تا چهار سال آینده می‌توان یک رقمی کرد

وی بیان کرد: در مرداد ماه تورم نقطه به نقطه 56 درصد بود و 5 ماهه اول 35 درصد؛ بعضی‌ها می گویند تا آخر سال تورم تمام می شود، ما می گوییم دولت نهایت با تورم حدود 30 درصد می تواند سال را به آخر برساند، تورم را تا چهار سال آینده می توان یک رقمی کرد.

وی افزود: تورم ربطی به تحریم و خیلی چیزهای دیگر ندارد؛ درد کوه کوه میاد و مو مو می رود، مشکلات اقتصادی کوه کوه می آید و ذره ذره می رود اما می توان با خرد جمعی آن را جلو برد.

وی گفت: آقای دکتر روحانی 20 سال مجلس بود و من چهار دوره با ایشان بودم؛ در زمان انتخابات گفتم که شعارهای اعتدال فقط شعار نبود، فاز او این گونه است، ایشان واقعا شیخ دیپلمات قدرتمندی است و توانمندی‌های بسیار خوبی دارد. چیزهایی در کشور عرف شده و بد است امیدواریم روحانی این را مدیریت و حل کند. تندروهای دو طرف نباید دکتر ررحانی را اذیت کنند، برخی نماینده‌ها می‌گویند همه استاندارها باید چپی باشند، ما خیلی در دست و پای دولت نمی پیچیم اما اگر کمک بخواهند، کمک می کنیم. به عنوان نمونه گفتند برای پرداخت یارانه، کسری داریم؛ قبلا هم کسری بود و از شرکت‌ها و بانک قرض می‌گرفتند.

وی اظهار کرد: ما با کسری منابع برای پرداخت یارانه ها روبرو هستیم، یا باید هزینه ها را کم کرد، یا درآمدها را افزایش داد، یا باید مثل قبل از بانک مرکزی قرض گرفت و پول به مردم داد. 45 هزار تومان را نمی شود کم کرد ما با دولتی‌ها صحبت کردیم که 25 درصد از یارانه‌بگیران را حذف کرد. جمع آوری این اطلاعات سخت است اما غیرممکن نیست. آقای دکتر روحانی گفته خیلی نمی خواهیم سرک به زندگی مردم بکشیم، این درست است اما وقت مالیات گرفتن که ما این حرف ر ا نمی‌زنیم.

باهنر ادامه داد: دولت اگر پایان سال 30 درصد تورم تحویل داد، ایول دارد اگر این یارانه را حل نکند، 30 درصد را نمی تواند تحویل بدهد، می شود 32 درصد. 25 درصد از یارانه بگیران را باید حذف کرد، کسانی که سالانه 15 تا 20 میلیون تومان مالیات می‌دهند.

کد خبر 237748
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز