سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: خرمالو، میوه‌ای سرشار از پکتین است که نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد.

خرمالو کلسترول خون را پایین می‌آورد

به گزارش فارس ؛ چوگان،کارشناس واحد بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: خرمالو، میوه ای سرشار از پکتین است که نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد. بنابراین کسانی که کلسترول خونشان بالاست و می‌خواهند به یک روش طبیعی آن را کنترل کنند، می‌توانند در فصل پاییز از خرمالو کمک بگیرند.

چوگان گفت: این میوه همچنین سرشار از آب و بتاکاروتن است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است بطوریکه در بدن انسان هر مولکول بتاکاروتن به دو مولکول ویتامین A تبدیل می‌شود.

وی افزود: علاوه بر بتاکاروتن ؛ خرمالو دارای مقادیر قایل توجهی ویتامین C ، ویتامیB1 ، ویتامینB2 ، ویتامینB3 ، فیبر و همچنین مواد معدنی مفیدی مانند پتاسیم، کلسیم، گوگرد، آهن، منیزیم و فسفر را داراست.

این کارشناس بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به وجود آنتی اکسیدان‌های قوی در خرمالو، مصرف آن را در پیشگیری از ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی و انواع سرطان‌ها موثر دانست .

خرمالو

چوگان با بیان اینکه مصرف هر 100 گرم خرمالو حدود 80 کیلوکالری انرژی در پی خواهد داشت؛ بر زیاده روی در مصرف این میوه هشدار داد و افزود: مصرف زیاد این میوه فرد را مبتلا به چاقی کرده و خصوصا در افراد مبتلا به دیابت جانب احتیاط باید نگه داشته شود.

کد خبر 237696
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز