دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۰
۰ نفر

کاهش ذخایر آب به‌ویژه در استان تهران و عدم‌صرفه‌جویی لازم توسط شهروندان، هفته گذشته کار را به اعمال افت فشار در برخی مناطق رساند و احتمال قطع آب مشترکان پرمصرف را قوت بخشیده است.

طبق اعلام شرکت آب و فاضلاب استان تهران تعداد 1.5 میلیون مشترک پرمصرف شناسایی شده‌اند که درصورت عدم‌رعایت در مصرف، باید منتظر تیم‌های قطع آب باشند. معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز گفت: برای مشترکان پرمصرف که بیش از 30مترمکعب آب استفاده می‌کنند برنامه ویژه‌ای داریم؛ امیدواریم به مرحله قطعی آب نرسیم اما در سطح مشترکانی که کمتر از 15مترمکعب آب مصرف می‌کنند برنامه افت فشار و قطعی نداریم و به مشترکینی که بیش از 15مترمکعب آب استفاده می‌کنند اخطار می‌دهیم.

وزارت نیرو نیز نسبت به کاهش ذخایر آب هشدار داده و اعلام کرده است که با توجه به تغییرات اقلیم و میزان تغییرات الگوی بارش و همچنین افزایش برداشت‌های غیرمجاز در سرشاخه‌های رودخانه در کنار استفاده بی‌رویه از منابع زیرزمینی؛ ساخت سدهای جدید در دستور بازنگری قرار گرفته است. براساس اظهارات مسئولان وزارت نیرو هنوز تصمیمی در مورد تغییر تعرفه‌های آب و برق اتخاذ نشده است.

کد خبر 237653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز