مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۲
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از اجرای طرح جامع مبارزه با موش در تهران از روز بیستم خرداد ماه جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران، «سیدمحمود نصری» با بیان این که این طرح در 35 محور اصلی شهر اجرا می‌شود، افزود: براساس یکی از این محورها، پیمانکاران فعال‌شده در این طرح به طعمه‌گذاری در چمن‌های محل مجتمع موشها در 35 معبر اصلی پایتخت می‌پردازند.

وی گفت: بر این اساس در معابر اصلی تهران همچون آزادی، انقلاب، دماوند، ولی‌عصر، جمهوری اسلامی، شریعتی، کریمخان زند، مفتح، مولوی، ستارخان و... با استفاده از روش‌های مکانیکی و تله‌گذاری و بهره‌گیری از سموم موش‌کش نسبت به از بین‌بردن موش‌ها اقدام می‌کند.

وی با بیان این که اجرای این طرح تا پایان امسال ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح همچنین ادارات ساماندهی مناطق 22 گانه شهرداری تهران در کانون‌های وفور موش در محلات تهران به طعمه‌گذاری و معدوم نمودن موش‌ها می‌پردازند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح همچنین از مشارکتها مردمی و نیز سازمانهای دولتی و غیردولتی در قالب طرح جهادی 137 استفاده خواهد شد به‌طوری که در بخش درون‌سازمانی، سازمانهایی همچون بازیافت، سازمان پارکها و... به همراه ادارات کل خدمات شهری با حذف زیستگاه جانور مذکور از طریق حذف زباله و ضایعات به مبارزه با موش‌های شهر تهران خواهند پرداخت.

به گفته نصری، در این طرح پیش‌بینی شده تا از مشارکت شرکت‌هایی همچون مخابرات، برق، فاضلاب و... در اعمال موازین بهسازی و اجرای عملیات مبارزه با موش در محدوده‌های تصرفی و تأسیسات متعلق و موجود در شهر استفاده شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران تأکید کرد، شهرداری به‌منظور اثربخشی هرچه بیشتر اجرای این طرح، اقدام به شناسایی محل‌های تجمع موشها کرده و در زمان اجرای این طرح نیز به شناسایی و پاکسازی اماکن مخروبه و نیز پاکسازی آنها از زباله و ضایعات خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با درخواست از شهروندان تهرانی برای مشارکت در اجرای هر چه بهتر این طرح گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند اماکن و محل‌های تجمع موش در اطراف محیط زندگی خود را شناسایی کرده و از طریق شماره تلفن 137 به شهرداری اطلاع دهند تا نسبت به اجرای عملیات بهینه مبارزه با موش در محل‌های اعلام شده اقدام کند.

کد خبر 23756

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز