همشهری آنلاین: نمایشگاه «به روایت عکاسان معاصر ایران» با حضور چهره های شاخص جامعه هنری نظیر پرویز کلانتری، آیدین آغداشلو، علی مراد خانی، مهندس مرتضی کاظمی، دکتر علیرضا سمیع آذر، سید هادی منبتی، سیف الله صمدیان، آرمان استپانیان، و نام های مهم جامعه عکاسی ایران عصر شنبه ۱۱ آبان ماه در گالری پردیس ملت افتتاح شد.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری‌ آنلاین، این نمایشگاه که به دعوت گالری پردیس ملت با حضور 36 هنرمند از سه نسل عکاسی معاصر ایران با نمایشگاه گردانی مهدی مقیم نژاد و حمایت موسسه تصویر شهر شهرداری تهران برپا شده است حدود 72 عکس از دوره های مختلف عکاسی این هنرمندان را به تماشا می‌گذارد که نوعی مرور و مطالعه تصویری در روند عکاسی امروز ایران به شمار می‌آید.

در آیین افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور بسیار پر شمار عکاسان و چهره های هنری همراه بود، دغدغه های مختلف جامعه عکاسی ایران از جمله موقعیت امروز عکس ایران در منطقه، وضعیت اقتصاد عکس و نیز ضرورت واکاوی در زاویه نگاه عکاسان کشورمان محور بحث ها و گفتگوهای هنرمندان با یکدیگر بود.

در حاشیه افتتاح این نمایشگاه علی مراد خانی معاون امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد نمایشگاه عکس «به روایت عکاسان معاصر ایران» گفت: نمایشگاه های مختلف هنری به خصوص نمایشگاه عکس جزیی از ملزومات زندگی هنری جامعه ماست زیرا به نوعی تبلور واقعیت ها، روال و روند زندگی است.

در این نمایشگاه آثار بسیار خوبی را شاهد هستیم و نکته حائز اهمیت آن حضور جوانان است که همگام با بزرگان حرکت می‌کنند و آثاری ارائه می‌دهند که قابل تامل است و جای تشویق دارد.

از این رو می‌توان بر روی نمایش و سرمایه گذاری آثار جوانان فکرهای اساسی داشت تا بیش از آن حدی که تاکنون شاهد بودیم شکوفا شوند.

مرادخانی در مورد روند اقتصاد هنر عکاسی در این سالها گفت: فروش عکس را باید در معدل جهانی در کنار فروش آثار نقاشی گذاشت، گاه می‌بینیم که یک عکس نه فقط در حوزه هنر حتی در حوزه خبر میلیون ها دلار معامله می‌شود در واقع سهم درایت و بینش عکاس از یک موضوع ناگهان او را تبدیل به عکاسی موفق در دنیا می‌کند.

او اضافه کرد: امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از عکس ها در حراج های بزرگ با قیمت های بالایی فروش می‌روند زیرا جایگاه خود را پیدا کرده اند.

شناخت در هر زمینه ای باعث می‌شود تا هنرمند جایگاه خود را پیدا کند و ارزش اقتصادی آثارش عیان شود.

سید هادی منبتی مدیرعامل موسسه تصویر شهر شهرداری تهران و حامی اصلی این نمایشگاه نیز با اشاره به آنکه موسسه تصویر شهر تاکنون نمایشگاه های مختلف عکس در گالری پردیس ملت برگزار کرده گفت: تفاوت و ویژگی خاص این نمایشگاه با نمایشگاه های قبلی، چیدمان و انتخاب عکس هاست که به عهده خود عکاسان بوده، طبیعی است آنچه سینه آویز دیوار گالری می‌شود گنجینه ای بی نظیر از تاریخ معاصر ایران است که توسط هنرمندان عکاس ثبت شده است.

به روایت عکاسان معاصر ایران تا 22 آذرماه در گالری پردیس ملت دایر است و علاقمندان مى‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 21 از این نمایشگاه واقع در خیابان ولیعصر، بزرگراه نیایش، رو به روی کردستان سینما گالری پردیس ملت، طبقه 2 دیدن کنند.

کد خبر 237414
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز