یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۰۵:۲۴
۰ نفر

مراسم رونمایی از کتاب «من زنده‌ام» نوشته دکتر معصومه‌آباد پنجشنبه شب در آیین بزرگداشت حماسه ذوالفقاری در آبادان برگزار شد.

کتاب من زنده ام


به گزارش شهرنوشت، پنجشنبه شب آیین بزرگداشت حماسه ذوالفقاری در آبادان میهمانان ویژه‌ای داشت؛ میهمانانی که آمده بودند شاهد بازگویی خاطراتی باشند از دوران اسارت یک بانوی آزاده که لحظه لحظه‌های روزهای اسارتش، را به تحریر درآورده است. معصومه‌آباد میزبان ویژه این مراسم بود. راوی کتاب من زنده‌ام با توجه به شرایط دوران اسارتش، آزادی‌اش را یک تقدیر الهی می‌خواند. او در این کتاب به روایت روزهایی پرداخته که تنها استواری‌اش بر مدتها اعتصاب غذا، نوید بخش آزادی‌اش بوده است.

پنجشنبه شب در مراسمی با حضور مهندس مهدی چمران و دکتر حافظی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران، دکتر معصومه آباد(راوی‌اش)و جمعی از مدیران استانی، خانواده شهدا و مردم آبادان آیین رونمایی از کتاب من زنده‌ام برگزار شد. همچنین در این مراسم از سایت شخصی دکتر آباد با عنوان من زنده‌ام که نه‌تنها خلاصه بخش‌هایی از کتاب ایشان را در بر دارد بلکه انعکاس‌دهنده اخبار و دیدگاه‌های این عضو شورای شهر تهران است رونمایی شد.

آباد در آغاز سخنان خود در این مراسم گفت: پس از سال‌ها هنوز باور ندارم که چگونه از زندان استخبارات آزاد شده‌ام و چگونه سرنوشت مقدرشده که هنوز زنده‌ام. وی ادامه داد: پیامی که برای مهندس چمران و شورای شهر تهران دارم این است که آبادان را خواهرخوانده تهران کنید تا از ظرفیت‌ها و اعتبارات بیشتری برای سازندگی آبادان استفاده شود. راوی کتاب من زنده‌ام تصریح کرد: واضح است که این شهر با تمام فداکاری‌ها، شایسته احسان و توجه بیشتری است.

آباد افزود: در نحوه خدمت‌رسانی به این شهر و به مردم شریف آن باید تجدیدنظر شود، آبادان همانگونه که شهر بهترین‌ها بوده، شایسته بهترین‌ها نیز هست. عضو شورای اسلامی شهر تهران درخصوص کتاب تازه منتشر شده خود که حکایت از خاطرات این بانوی آزاده دارد، عنوان کرد: در اسارت 4ساله‌ام، هیچ‌گاه باور نمی‌کردم که روزی آزاد خواهم شد، زیرا از زندان استخبارات عراق، زنده خارج شدن غیرممکن بود و این را یک تقدیر الهی می‌دانم. آزاده سرافراز اسلام تأکید کرد: پس از 4 سال با اعتصاب غذایی کشنده، بعثی‌ها را مجبور به آزادکردنم کردم و پس از آزادی که در پس وخامت حالم از اعتصاب غذا بود باور اینکه آزاد شده‌ام برایم سخت بود.

وی اظهار کرد: امروز پس از سال‌ها، هنوز باور ندارم که من زنده‌ام و در پس هر نوزادی که به دنیا آوردم این سؤال را از خود کرده‌ام که چه چیزی باعث شد که من زنده بمانم. آباد در پایان خاطرنشان کرد: یاد تمام بانوان رزمنده، رزمندگان اسلام، اسرا، مفقودین و شهدای گرانقدر و به‌ویژه شهدای گمنام را گرامی می‌دارم که نام هر شهید گمنام را باید شهید آشنا نامید.

در این مراسم استاندار خوزستان، فرماندار و شهردار آبادان، نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی و مدیر پالایشگاه نفت آبادان نیز حضور داشتند. گفتنی است کتاب من زنده‌ام به قلم معصومه‌آباد و با ویراستاری آزاده میرشکاک به چاپ رسیده است. این کتاب دربرگیرنده خاطرات دوران اسارت معصومه‌آباد در 8 فصل شامل دوران‌های کودکی، نوجوانی، انقلاب، جنگ و اسارت، زندان الرشید بغداد، انتظار، اردوگاه موصل و عنبر و تصاویر و اسناد است که در 552صفحه منتشر شده است.

معصومه‌آباد در 23مهر‌ماه59 و در سن 18سالگی در جاده آبادان ماهشهر به اسارت دشمن بعثی درآمد و پس از تحمل 3سال و نیم اسارت در بهمن سال62 آزاد شد و به میهن اسلامی بازگشت که پس از آزادی ادامه تحصیل داده و موفق به دریافت دکترا شد.  معصومه‌آباد علاوه بر عرصه دفاع‌مقدس در صحنه‌های مختلف فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و 2دوره عضویت در شورای اسلامی شهر تهران نیز حضوری فعال داشته است.

3هزارو200 نسخه از کتاب وی میان معلمان زن شهرستان آبادان توزیع شده و قرار است تا این معلمان ضمن خواندن کتاب و آشنایی با خاطرات و شخصیت خانم معصومه‌آباد در مسابقه‌ای با همین عنوان شرکت کنند.

کد خبر 237365

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز