چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین خانه‌ «جان لنون» در لیورپول به قیمت ۴۸۰ هزار پوند در یک حراجی فروخته شد.

به گزارش ایسنا، نخستین خانه‌ جان لنون نوازنده و خواننده‌ سرشناس گروه «بیتلز» در شهر لیورپول به قیمت 480 هزار پوند در یک حراجی خریداری شد.

لنون از زمان تولدش در سال 1940 تا پنج سالگی در این خانه زندگی می‌کرد. قیمت تخمینی برای این خانه‌ سه‌خوابه بین 150 تا 250 هزار پوند تعیین شده بود.

جان لنون به‌عنوان یکی از اعضای موسس گروه «بیتلز» و یکی از تاثیرگذار‌ترین چهره‌ها در افزایش بافت تاریخی موسیقی عامه‌پسند، در سراسر جهان شناخته می‌شود.

لنون به‌ همراه «پل مک‌کارتنی» یکی از موفق‌ترین ترانه‌سرایان قرن بیستم به حساب می‌آید. زمانی که در سال ۱۹۷۰ گروه «بیتلز» از هم پاشید، او بصورت انفرادی حرفه‌اش را ادامه داد.

لنون در موسیقی سبک «راک اند رول» دهه 1960 میلادی، تأثیر بسزایی داشت، به‌طوری که برخی از ترانه‌های خوب «بیتلز» از کارهای او هستند.

«دشت‌های توت‌فرنگی برای همیشه» و «من گراز دریایی هستم» از تک‌آهنگ‌های به‌یادماندی او به شمار می‌روند.

روز هشتم دسامبر سال ۱۹۸۰ وی در حالی‌که همراه با همسرش «یوکو اونو» به آپارتمان خود در ساختمان داکوتا در شهر نیویورک بازمی‌گشت، به دست یکی از طرفداران سابقش به نام «مارک دیوید چپمن» به ضرب چهار گلوله کشته شد.

چپمن پس از دستگیری گفته بود برای این‌که مشهور شود، تصمیم به قتل جان لنون گرفت.

طی سال‌های دهه 1960 وقتی خبرنگاری از لنون پرسیده بود مرگش را چگونه تصور می‌کند، گفته بود: «احتمالاً یک دیوانه ترتیبم را می‌دهد».

کد خبر 236989
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز