گروه اقتصادی : وزیر اقتصاد دولت دهم که در یک برنامه تلویزیونی تریبونی آزاد برای دفاع سرسختانه از کارنامه دولت احمدی‌نژاد در اختیار داشت، بار دیگر مدعی شد که در دوران دولت گذشته وضع اقتصادی مردم بهتر شده است.

شمس‌الدین حسینی میزان ذخایر ارزی کشور را یکصد میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: حدود 20میلیارد دلار به‌خاطر مسائل تحریم‌ها بابت فروش نفت طلبکار هستیم. وزیر قبلی اقتصاد البته نگفت که ذخایر ارزی مورد اشاره ربطی به خزانه دولت ندارد و مربوط به دلارهایی است که در دولت قبل به بانک مرکزی فروخته شد و ریال آن را به اقتصاد تزریق کردند و بار تورمی آن را مردم تحمل می‌کنند. وی با اعلام اینکه در 6ماهه اول سال وضعیت مالی دولت نسبت به سال قبل بهتر بوده است، گفت:

در شهریور 91معادل 3هزار میلیارد تومان تنخواه استفاده کردیم و از بانک مرکزی پول قرض گرفتیم، زیرا موجودی در خزانه نداشتیم اما هیچ‌کس متوجه نشد. حسینی مجموعه ذخایر خارجی کشور در زمان تحویل دولت دهم را یکصد میلیارد دلار با 80درصد رشد نسبت به زمان تحویل گرفتن دولت نهم اعلام کرد و گفت: در همان تاریخ بدهی بالقوه و سررسید شده 16.9 میلیارد دلار است که نسبت به زمان تحویل گرفتن دولت نهم با کاهش 31درصدی مواجه بوده است.

وی در مورد درآمد هدفمندی یارانه‌ها و اینکه دولت جدید ماهانه با کسری هزار و 800میلیارد تومانی در اجرای آن مواجه است، گفت: مسئولان دولت دهم آمادگی دارند تا در مورد عملکرد و آمارها پاسخگو باشند. حسینی در پاسخ به این سؤال که چه توصیه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت فعلی دارید، گفت: طیب نیا بهتر است که خود را به رئیس‌جمهور نزدیک کند تا بتواند وظایف فرابخشی خود را انجام دهد.

کد خبر 236747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز