دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با اذعان به نبود عمق راهبردی در روابط کشورش با ناتو اعلام کرد مسکو برای سازش درباره مساله سپر دفاع موشکی آماده است.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، لاوروف روز دوشنبه در عین حال تاکید کرد که هر گونه اظهار نظری در این باره (از سوی غربی ها) مبنی بر اینکه هیچ چیز نباید تغییر کند، غیرقابل قبول می باشد.

وی با اذعان به اینکه سپر دفاع موشکی یکی از مسایل حل نشده (میان روسیه و غرب) است، افزود: البته موضع روسیه در این باره کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: ما برای گفت و گوی سازنده با آمریکا و ناتو آماده هستیم. ما برای سازش در این خصوص آمادگی داریم.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه در مذاکرات مربوط به این مساله به طور دایم گفته می شود که هیچ چیز نباید تغییر کند، اظهار داشت: این علیه روسیه است و ما آن را غیرقابل قبول می دانیم.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: روابط روسیه و ناتو عمق راهبردی ندارد.

وی افزود: ما با ناتو در زمینه همکاری ها تبادل نظر می کنیم. ما طرفدار اتخاذ مواضع شفاف از سوی همه طرف ها هستیم. دستور کار ما در چارچوب شورای روسیه -ناتو فشرده است.

لاوروف در عین حال اذعان کرد که روسیه و ناتو فاقد درک لازم درباره عدم وابستگی تمامی کشورهای اروپایی در موضوع امنیت می باشد.

طرح سپر دفاع موشکی که آمریکا به بهانه دفاع از اروپا در برابر خطرات موشکی خیالی ، مشغول اجرای آن در خاک کشورهای اروپایی است، از جمله مشکلات و چالش های بنیادین در روابط روسیه با غرب محسوب می شود و در نشست هفته گذشته شورای روسیه- اروپا در بروکسل در سطح وزرای دفاع بررسی شد.

سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه پس از پایان نشست اذعان کرد که دو طرف در مذاکرات مربوط به سپر دفاع موشکی به نتیجه ای دست نیافتند.

شایگو با اشاره به توسعه برنامه های طرح سپر دفاع موشکی اذعان کرد که در این مسیربه دغدغه های روسیه توجهی نمی شود.

وی افزود: ما هیچ گونه پیش بینی درباره برنامه های آمریکا و ناتو در ارتباط با طرح سپر دفاع موشکی نداریم.

 

کد خبر 236698
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز