سه‌شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۰۸
۰ نفر

همشهری بین‌الملل: جریان مال 10 یا 11 سال‌پیش است، آن روزها محسن میرمهدی برای چند غزل امام خمینی موسیقی تنظیم می‌کند، اما به دلایلی چنین اتفاقی نمی‌افتد تا شب 14 خردادسال 86

یعنی همین چند روز پیش که در تالار وحدت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نادر مشایخی این قطعات  را برای جمعی از میهمانان عالی‌رتبه و خارجی اجرا کرد.

در این برنامه که با عنوان سمفونی انتظار برگزار شد، جمعی از مسئولان فرهنگی، هنری و میهمانان داخلی و خارجی سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی در این برنامه حضور داشتند.

نادر مشایخی، رهبر ارکستر سمفونیک تهران درباره اجرای چند قطعه غزل توسط ارکستر سمفونیک تهران می‌گوید: یازده سال پیش آقای محسن میرمهدی چند غزل حضرت امام را برای اجرای موسیقی تنظیم کرده بودند که از آن موقع اجرا نشده بود.

سال گذشته که ما همدیگر را دیدیم، به من پیشنهاد دادند که این قطعات در ارکستر سمفونیک اجرا شود، ما هم رفتیم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام و با اجازه آنها این قطعات را اجرا کردیم.

در تالار وحدت 3 قطعه عید نوروز، محفل دلسوختگان و جام جهان که برای ارکستر آواز تنظیم شده بود با صدای علی تفرشی و حمید غلامعلی اجرا شد. قطعات فصل طرب و انتظار هم با تکنوازی پیانو و با صدای علی تفرشی به اجرا درآمد.

اما این آخرین اجرای ارکستر سمفونیک تهران با غزل‌هایی از امام خمینی نبود.

به گفته مشایخی، ارکستر سمفونیک تهران برنامه‌ای را برای روز ولادت بنیان‌گذار جمهوری اسلامی دارد. البته با یک توضیح: اگر برای ولادت قمری حضرت امام (همزمان با ولادت حضرت زهرا، 20 جمادی‌الثانی، 14 تیر) اجرا داشته باشیم، فرصتی نیست تا قطعات دیگری به قطعات فعلی اضافه شود، اما اگر ولادت شمسی ایشان که در آبان ماه است بخواهیم چند قطعه اجرا کنیم، می‌توانیم چند قطعه تازه هم برای کنسرت در نظر بگیریم.

به هر حال این شروع کار بود و حتما باز هم اجرا و قطعات جدید خواهیم داشت.رهبر ارکستر سمفونیک تهران اضافه می‌کند که به احتمال زیاد آلبومی با غزلیات و با اجرای ارکستر سمفونیک تهران منتشر می‌شود.

کد خبر 23659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز