همشهری آنلاین: کریستین شولس اتریشی ارکستر «آیسو» را در تهران و در تالار رودکی رهبری می‌کند.

موسیقی

سرپرست ارکستر«آیسو» در گفت‌وگو با خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: در این کنسرت که 6 آبان‌ماه برگزار خواهد شد، قطعاتی از موسیقی معاصر ایران و اتریش آن هم از آهنگسازانی که کمتر آنها را شنیده‌ایم، اجرا خواهد شد.

مازیار یونسی ادامه داد: «رقص دایره» اثر حشمت سنجدری، «سوئیت دریای سیاه» اثر کریستین شولس، «آسترایوس» اثر یوهانا دودرر و رکوئیم ایرانی اثر سیاوش لطفی و...قطعاتی هستند که در این کنسرت اجرا خواهند شد. البته اکستر قطعه‌ای را نیز بداهه‌پردازی خواهد کرد که رهبری آن بر عهده خودم است.

وی افزود: درست است که در کنسرت ما قطعات معاصر اجرا می‌شوند اما تلاش کردیم که مرزها را رعایت کنیم و گوش مخاطب را از آن حالت موزه‌ای خارج کرده، به حرکت درآوریم و آرام آرام آنها را وارد فضای متفاوتی کنیم.

یونسی درباره دیدگاه کریستین شولس به هنرمندان ایرانی گفت: کریستین شولس رهبر اصلی ارکستر ما است که در سال حدود 3 یا 4 بار به ایران می‌آید و تجربیاتش را در اختیار اعضای ارکستر ما قرار می‌دهد. او تمام داشته‌هایش را انتقال می‌دهد و ارتباط صمیمی و خوبی با اعضا دارد.

کنسرت ارکستر «آیسو» به رهبری کریستین شولس ساعت 20 و در 6 آبان‌ماه در تالار رودکی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند، بلیت‌های این اجرا را از گیشه تالار وحدت تهیه کنند.

کد خبر 236559
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز