همشهری آنلاین: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پی تخریب خانه استاد آواز موسیقی ایران هنوز واکنشی نشان نداده و تماس‌های مکرر خبرنگار مهر برای ارتباط با وی بی‌نتیجه مانده است.

غلامحسین بنان

به گزارش خبرنگار مهر، در حالیکه روز گذشته برخی از رسانه ها از تخریب منزل شخصی زنده یاد استاد غلامحسین بنان خبر دادند اما هنوز دفتر موسیقی وزارت ارشاد و معاون هنری وزیر واکنشی در قبال این اقدام از خود نشان نداده‌اند.

براساس این گزارش سکوت مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی است که از روز گذشته تماس های مکرر خبرنگار مهر برای پیگیری این موضوع از طریق تماس تلفنی با تلفن همراه معاون هنری وزیر ارشاد حتی به صورت پیامکی هم نتیجه‌ای نداشته است. البته خبرنگار مهر تماس هایی هم با مدیریت روابط عمومی معاونت هنری داشته است که این پیگیری ها برای دستیابی به علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد بی نتیجه بوده است.

تخریب منزل تاریخی استاد غلامحسین بنان در حالی صورت می گیرد که شورای اسلامی شهر تهران بارها در جلسات و مصوبات خود به جلوگیری از تخریب خانه های مشاهیر فرهنگی هنری تاکید کرده بود. این در حالی است که تاکنون منازل و اماکن زیادی از مشاهیر فرهنگی هنری کشورمان در شهر تهران مورد تخریب سودجویان برای ساخت پاساژهای تجاری قرار گرفته است.

خانه تاریخی استاد بنان در منطقه نیاوران تهران قرار دارد و از جمله منازل تاریخی شهر تهران است که این هنرمند صاحب نام موسیقی ایرانی از سال 54 در آن سکونت داشته است.

محمد بهشتی مشاور ارشد سازمان میراث فرهنگی، تخریب این خانه را به مثابه از دست دادن صاحبان تهران دانسته و در این باره تاکید داشته است: تهران شهر خاطره است. خاطره‌های این شهر را صاحبان این خانه به وجود آورده‌اند. اکنون شنیده‌ام که خانه بنان را تخریب کرده‌اند. تهران کجاست؟ تهران چیست؟ آیا تهران جز خاطره است؟ جز یک رویاست؟ جز چیزی است که دلمان برای آن تنگ می‌شود؟

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری مهر آماده دریافت پاسخ مسوولان معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون موضوع تخریب خانه استاد غلامحسین بنان است.

کد خبر 236376
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز