همشهری آنلاین: رییس کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایطی که هنوز هیچگونه طرحی جایگزین پروژه مسکن مهر نشده و حتی مسکن اجتماعی نیز درحد یک اسم و نام مطرح است، سخن گفتن از توقف طرح مسکن مهر به افزایش نرخ مسکن منجر خواهد شد.

سید مهدی هاشمی

خانه ملت نوشت: سید مهدی هاشمی با اشاره به اینکه نرخ مسکن با عرضه و تقاضای آن رابطه‌ای نزدیک دارد، گفت: عرضه و تقاضای مسکن رابطه مستقیمی با هزینه‌های تمام شده آن دارد لذا تحت هر شرایطی باید میزان عرضه و تقاضای مسکن را حفظ کرد.

وی تاکید کرد: مسکن مهر تا حدودی توانست به عرضه مسکن در کشور کمک کرده و تقاضا برای بازار مسکن را کاهش دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در واکنش به تغییر نام مسکن مهر به مسکن اجتماعی که توسط وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد شده است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون عمران و نمایندگان مجلس، با تغییر نام مسکن مهر به پروژه مسکن اجتماعی و یا هر نامی دیگر هیچگونه مشکلی ندارند.

هاشمی گفت: تا زمانی که پروژه جدیدی جایگزین مسکن مهر نشده و به تصویب نرسیده، مطرح کردن چنین سخنانی و انتقاد از طرح مسکن مهر، به مصلحت کشور و بازار مسکن نیست، چراکه این اظهارات می‌تواند بازار مسکن را ملتهب و بسوی افزایش قیمت سوق دهد.

وی خاطر نشان کرد: وزیر راه و شهرسازی با حضور در مجلس طی هفته جاری، درباره بخش مسکن و طرح مسکن مهر و موضوعات مربوط به آن، پاسخگوی سوالات نمایندگان خواهد بود.

کد خبر 236360
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز