جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که طرح مسکن مهر به‌دلیل اینکه نواقص و مشکلات فراوانی دارد باید متوقف شود.

مسکن مهر

 عباس آخوندی در عین حال تأکید می‌کند که دولت به تعهدات قبلی مسکن مهر پایبند است و همه واحدهای نیمه‌تمام را تکمیل می‌کند اما طرح جدیدی با این مشخصات کلید نخواهد خورد. طرح مسکن مهر که از سوی دولت احمدی‌نژاد به‌منظور حل مشکل مسکن اقشار کم‌درآمد، کلید خورد در اجرا با مشکلاتی مواجه شد که اقتصاد کشور را تحت‌الشعاع قرار داد. به گفته عباس آخوندی وزیر راه دولت دهم، بی‌انضباطی مالی ناشی از مسکن مهر، در افزایش نرخ تورم سهم 50درصدی داشت.

دولت یازدهم معتقد است که استقراض 50هزار میلیارد تومانی از بانک مرکزی برای اجرای این طرح موجب رشد تورم شده و مشکلاتی را در سیستم اقتصادی ایفا کرده است. با وجود این آخوندی تأکید کرده است که یک میلیون واحد مسکونی نیمه‌کاره مسکن مهر تکمیل خواهد شد تا مجموع 2میلیون‌و200هزار واحد مسکن مهر به سرانجام برسد و پرونده آن برای همیشه بسته شود. وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه طرح مسکن مهر چندان خوب نبوده که بخواهیم آن را به‌صورت کامل تأیید کنیم، گفت: اینگونه خانه‌سازی‌ باعث گرفتارکردن مردم و دولت می‌شود. وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت:

درست است که توجه افکار عمومی به سمت مسکن مهر معطوف شده اما افرادی که در خانه‌های مسکن مهر ساکن شده‌اند می‌گویند چندین هزار واحد بدون خدمات و در جاهای نامناسب احداث شده است. آخوندی گفت: بسیاری از واحدهای احداثی فاقد آب، فاضلاب، گاز و دیگر خدمات است و دولت اکنون به‌شدت درگیر طرح مسکن مهر شده تا حداقل نواقص آنها را برطرف کند. آخوندی ادامه داد: از ابتدا قرار بود این طرح به‌نفع طبقه ضعیف و کم‌درآمد جامعه باشد، اما بیشتر به‌نفع طبقه متوسط بوده و هدف خود را تأمین نکرده است. وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: در ۲۶ استان کشور 96 هزار و 368 واحد مسکن در قالب تعاونی‌ها، تفاهمنامه سه‌جانبه و خودمالکی آماده افتتاح و در حال واگذاری به متقاضیان است.

کد خبر 236243
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز