همشهری آنلاین: جشنواره بین‌المللی روزنامه‌نگاری آنلاین بزرگترین رویداد رسانه‌ای اروپا است که هر سال در ایتالیا برگزار می‌شود.

جشنواره آنلاین

 این رویداد هر ماه آوریل در پروجا - ایتالیا برگزار می‌شود. شرکت در این جشنواره برای همه شرکت کنندگان رایگان است.

هفتمین جشنواره روزنامه‌نگاری آنلاین سال 2013 برگزار شد. این جشنواره شامل 210 سر فصل مختلف دریک برنامه 5 روزه با 479 سخنران و 11 مکان مختلف بود. در این جشنواره بیش از 1500 روزنامه نگار معتبر و 252 روزنامه نگار داوطلب از 26 کشور دنیا حضور داشتند. کل شرکت کنندگان این جشنواره حدود پنجاه هزار نفر بود.

شاید برای شما هم این سوال پیش آید، چرا پروجا ؟ انتخاب پروجا به این دلیل است که بنیانگذاران این جشنواره  یعنی آریاناچیکونی و کریستوفر پاتر آنجا زندگی می‌کنند. پروجا شهری بسیار زیبا با تپه‌های سر سبز به عنوان پایتخت ناحیه اومبریا یکی از بهترین مناطق ایتالیا شناخته می‌شود.

 جشنواره در سالن‌ ساختمان‌های تاریخی واقع در مرکز شهر برگزار می‌شود. از آنجا که بهار پروجا بسیار زیباست. شما در چنین فصل و مکانی نه تنها از مناظر طبیعی بلکه از معماری، چشم انداز‌های زیبا، غذاهای لذیذ ایتالیا، آن هم در کنار معروف‌ترین روزنامه‌نگاران دنیا چون؛  آل تارتوفو نرو، امیلی بل، اندی کاروین، ال گور، ماتیو اینگرام، هارپر رید، سانچز یوانی، پل استایگر و... لذت خواهید برد. این‌طور نیست؟

جوایز و کنفرانس روزنامه‌نگاری آنلاین (Online Journalism Conference &  Awards)  نیز در ماه مه سال 2000، توسط انجمن خبری آنلاین و همکاری دانشگاه ارتباطات میامی راه اندازی شد. این جوایز به برترین‌های روزنامه‌نگاری دیجیتال در سراسر جهان اهدا می‌شود. شرکت کنندگان در این جشنواره می‌بایست ارسالی‌های خود را در مهلت معین به این انجمن ارسال کنند و اسامی برندگان بعد از ارزیابی مطالب در اواسط اکتبر اعلام می‌شود.

جشنواره آنلاین

جوایز روزنامه‌نگاری آنلاین  امسال به برترین‌ بخش‌های مختلف خبری، اخبار عمومی، ارزیابی مطالب کوتاه و بلند، طراحی صفحه، به روز آوری خبر‌ها، سرعت انتقال خبر، تیتر، گستردگی اخبار و... تعلق می‌گیرد. روزنامه نگاری آنلاین این جشنواره برندگانی چون؛ نیویورک تایمز، صدای ساندیگو، تگزاس تربیون، مادر جونز، صدای شیکاگو و....بوده‌اند.

هدف از راه‌اندازی این انجمن با توجه به ویژگی‌های خاص این تکنولوژی نوظهور یعنی این رسانه دیجیتال و آنلاین در واقع، قضاوت، ترغیب، ارتقای کیفیت و تشویق این رسانه‌ها برای تولید، خلاقیت و نوآوری هر چه بیشتر است.

نکته آخراینکه، هشتمین جشنواره روزنامه نگاری آنلاین در سال 2014 در تاریخ 30 آوریل الی 04 ماه مه برگزار خواهد شد.

منبع: journalists

کد خبر 236344
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز