چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: پائیز همیشه عامل اصلی و قطعی زردی برگ‌ درختان نیست، به خصوص درختان اکالیپتوس استرالیایی که از برگ‌هایی طلایی‌رنگ برخوردارند.

برگ طلایی

براساس گزارش نیوساینتیست، البته این رنگ طلایی فقط برای توصیف درخشندگی رنگ برگ‌ها نیست،‌ بلکه برگهای این درختان واقعا حاوی ذرات طلا هستند. به گفته دانشمندان برگ درختانی که برروی رسوبات طلایی در عمق 40 متری زمین رشد می‌کنند حاوی ذرات طلا هستند.

از این رو مطالعه برروی برگ درختان می‌تواند مسیر دسترسی به مخازن زیرزمینی طلا را که دسترسی به آنها با استفاده از ابزارهای معمولی دشوار است آشکار سازد.

به گفته مل لینترنت از آژانس علوم استرالیا، قابلیت درختان در جذب رسوبات طلا از چنین عمق زیادی از زمین بسیار شگفت‌آنگیز است. وی به همراه گروهی از محققان با مطالعه برروی برگ درختان در دو منطقه از غرب استرالیا دریافتند که این برگ‌ها ذرات طلا را از طریق ریشه و شریان‌های گیاهی خود جذب کرده و آنها را درون برگ‌ها و پوست خود ذخیره می‌کنند،‌میزان تراکم طلا در درختان 100 بخش در میلیارد است.

به گفته محققان بخشی از ذرات طلا به شکل یون در آب حل می‌شوند و به این شکل توسط درخت به بالا مکیده می‌شوند و از آنجایی که طلا برای گیاهان سمی است، این ذرات درون کریستال‌های اگزالات کلسیم محصور می‌شوند تا نتوانند بر عملکرد و ساختار گیاه اثر بگذارند.

در نتیجه می‌توان از این ذرات پنهان شده در گیاهان برای یافتن مسیر دسترسی به مخازن طلا در مناطق ناهموار که امکان حفاری و جستجو در آنها وجود ندارد استفاده کرد. به گفته لینترنت این شیوه برای یافتن طلا به اندازه‌ای کاربردی است که ممکن است برخی از شرکت‌ها درحال حاضر از آن آگاهی داشته‌باشند اما آن را برای حفظ منافع خود مخفی نگه داشته‌اند.

کد خبر 236109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز