رئیس سازمان بهزیستی از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم در بیش از یک هزار و ۸۰ مهدکودک، پایگاه موقت و سیار خبر داد و گفت‌: این طرح به‌مدت یک‌ماه از اول تا آخر آبان اجرا خواهد شد و خانواده‌ها بابت ویزیت مبلغ ۹۰۰ تومان پرداخت می‌کنند.

همایون هاشمی تصریح کرد: بهترین زمان برای تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان بین 3تا 6سال است؛ به‌طوری که طرح غربالگری تنبلی چشم در سال 74به‌صورت پایلوت در بندرعباس برگزار ‌ و سرانجام در سال 77طرح اشاره شده در سطح کشور اجرا شد. وی بیان داشت:‌ خانواده‌ها می‌توانند با کمترین هزینه از نابینایی و کم‌بینایی فرزندانشان جلوگیری کنند؛ همانطور که در 17سال گذشته از اجرای طرح، 22میلیون بچه در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند. هاشمی تصریح کرد:

‌از 22میلیون بچه معاینه شده، 922هزار کودک دارای اختلالات ‌بینایی بوده‌اند که در نهایت فقط 236هزار نفر دچار تنبلی چشم بوده‌اند و در ادامه فرایند درمان این تعداد کودک انجام شده است. رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: در سال 91، دو میلیون و 500هزار بچه در طرح غربالگری تنبلی چشم شرکت کردند که 14هزار کودک مبتلا به تنبلی چشم بوده‌اند و در نهایت جهت درمان به مراکز درمانی معرفی شدند. وی افزود: اجرای طرح بیمه غربالگری یکی از آرزوهای سازمان بهزیستی کشور است که امیدواریم این طرح با حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی شود.

هاشمی گفت: سال گذشته طرح غربالگری تنبلی چشم 69درصد از کودکان را تحت پوشش قرار داد که بنا داریم این رقم امسال به 72درصد برسد. رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های پیشگیری در حوزه‌های مختلف ازجمله آسیب‌های اجتماعی، معلولیت و ‌اعتیاد، منجر به کاهش هزینه‌ها خواهد شد و این درحالی است که سازمان بهزیستی توجه ویژه‌ای را به بخش پیشگیری دارد.

کد خبر 236053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز