همشهری‌آنلاین: رئیس جمهور تاکید کرد:امام (ره) جاوید خواهد ماند و درس‌های او تا ابد راهگشای همه انسان‌ها و ملت‌ها خواهد بود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور اسلامی ایران که امشب یکشنبه در اجتماع هزاران نفر از عاشقان حضرت امام خمینی (ره) در مرقد امام و به مناسبت هجدهمین سالگرد رحلت ایشان سخن می‌گفت، اظهار داشت: خدا را سپاسگزارم که در هجدهمین سالکرد ارتحال حضرت امام شاهد شور، ایمان، استقامت و وفاداری ملت ایران و ملت‌های آزاده و انسانهای عدالت‌طلب نسبت به امام عزیز هستیم.
وی با عرض تسلیت به همه بشریت و رهروان راستین امام (ره) بیان داشت: بزرگداشت امام، بزرگداشت همه خوبی‌ها، ارزش‌ها و کمال‌جویی‌ها است، چرا که امام تجلی زیبایی‌ها، خوبی‌ها و نقطه آمال آرزوهای بشریت در دنیای معاصر است.
احمدی‌نژاد با بیان این که وقتی به رفتار و مواضع امام نگاه می‌کنیم، همه ارزش‌های متعالی و خصلت‌های اندیشمندانه را در وجود ایشان متجلی می‌بینیم تصریح کرد: امام یک حقیقت جاری در هستی است، چرا که با حقیقت عالم هستی پیوند خورده و زندگی خود را وقف آرمان‌های الهی کرده بود.
وی با تأکید بر این که امام (ره) جاوید خواهد ماند و درس‌های او تا ابد راهگشای همه انسان‌ها و ملت‌ها خواهد بود، گفت: او با انبیاء الهی، ائمه طاهرین و امام عصر پیوند خورد و چون با اصل هستی پیوند خورده بود، جاودان خواهد ماند.
رئیس جمهور افق امام را تابنده‌تر از گذشته به بشریت عنوان کرد و افزود: تنها راه برای نجات انسان‌ها راهی است که امام در مقابل آنها قرار داده و می‌بینیم که مطالبات، آرمان‌ها و ارزش‌هایی که امام منتشر و بر آن تأکید کرده و زندگی خود را با آن نورانی نمود، به عنوان بالاترین ارزش شمرده می‌شود.
وی با اشاره به این که امروز در هر جای دنیا قدم می‌گذاری نام امام جاری است تأکید کرد: امام یک حقیقت جاری در زمان و مکان است و مجموعه اندیشه و حرکت ایشان یک مکتب کامل برای عزت، کرامت، نجات و تعالی جامعه بشری است.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با شمردن درس‌هایی از اندیشه و تفکر امام اظهار داشت: امام خمینی یک موحد حقیقی بود و به خدا اعتماد و توکل داشت و از هیچ قدرتی نمی‌هراسید و در سخت‌ترین صحنه‌ها ایستاد و هیچ کس ذره‌ای تردید و واهمه در امام مشاهده نکرد، چرا که او اصالت را به قدرت خدا می‌داد.
وی ادامه داد: درس بزرگ امام برای ملت‌ها، اندیشمندان، علما، عدالت‌خواهان و آزادی‌خواهان کار برای خدا است، چرا که کار برای خدا جاودانه و شکست‌ناپذیر است.
احمدی‌نژاد اخلاق و مهرورزی، عشق به خدمت‌گذاری، عمل به گفته‌های خود، خودباوری، توجه به کمال انسانها و توجه به عدالت را از دیگر درس‌های امام عنوان کرد و گفت: امام برای احیای کرامت انسان‌ها و جامعه بشری و هدایت آن به سمت قله‌های پیشرفت قیام کرد.
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به امام عزیز گفت: ای امام، ای روح خدا، ای حقیقت جاری امروز در تمام دنیا جوانان همان فریادی را می‌زنند که شما زدید و همان ارزشهایی را دنبال می‌کنند که شما دنبال کردید.
وی تأکید کرد: امروز مکتب شما مکتب همه جوانان عالم است و امواج خروشان ملت‌ها و جوانان به حرکت درخواهد آمد و طومار نظام سلطه را در هم خواهد پیچید.
رئیس جمهور نسل جوان و سوم انقلاب اسلامی را مؤمن‌تر، مستحکم‌تر، مقاوم‌تر، هوشیارتر و وفادارتر به راه امام دانست و افزود: نسل سوم در وسط صحنه ایستاده و از پای نخواهد نشست.
وی گفت: امروز جوانان ما درس‌آموخته مکتب امام هستند و دنیا بداند که این ملت ظالم نیست، اما سرسوزنی زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت.
رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌‌های فن‌آوری هسته‌ای ایران گفت: جوانان این کشور با خودباوری و توکل به خدا ایستاده‌اند و امروز ایران عزیز جایگاه خود را در قله‌های علم و فن‌آوری تثبیت کرده است.
وی با بیان این که ملت ایران خود را باور کرده است، بیان داشت: اگر ملتی توانمندی‌ خود را باور کند، شکست‌ناپذیر خواهد بود و به فضل الهی اگر همه قدرت‌های عالم 24 ساعته حنجره خود را پاره کنند، ملت ایران شکست‌ناپذیر است و شکست‌ناپذیر خواهد ماند.
احمدی‌نژاد خطاب به دشمنان ملت ایران بیان داشت: بدانید که راه ملت ایران راه امام است و این ملت پای مبانی امام خواهد ایستاد.
وی نسل جوان و سوم انقلاب اسلامی را مؤمن‌تر، مستحکم‌تر، مقاوم‌تر، هوشیارتر و وفادارتر به راه امام دانست و افزود: نسل سوم در وسط صحنه ایستاده و از پای نخواهد نشست.
رئیس جمهور علت عصبانیت دشمنان را از ملت ایران مقاومت ایرانیان در مقابل استکبار عنوان کرد و افزود: قدرت‌های استکباری آمده‌اند تا ملت‌ها را چپاول کنند چرا که آنها می‌‌خواهند با سلطه بر ملت‌ها به قله‌های تعالی دست یابند و رمز دشمنی آنها با پیشرفت هسته‌ای ملت ایران در همین است.
رئیس شورای عالی امنیت ملی خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: دعوت ملت ایران را بپذیرید چرا که دعوت ملت ایران یک دعوت حق است و به نفع شما و ملت‌های شما است و دست از این جنایات، تجاوز و اشغالگری بردارید و به سمت دوستی با ملت‌ها برگردید.
وی ادامه داد: اگر به این دعوت حق پاسخ مثبت ندهید، دست قدرت الهی به زودی از آستین ملت‌ها بیرون خواهد آمد و شما را مانند فرعون و نمرود به خاک مذلت خواهد کشاند.
احمدی‌نژاد در موضوع هسته‌ای با تأکید براین که ملت ایران روزبه‌روز یک گام بلند به جلو برداشته بیان داشت: به شما گفته‌ بودیم که پرونده ایران را بر خلاف قانون به شورای امنیت نفرستید و قطعنامه صادر نکنید، چرا که این کار برای شما سودی ندارد و دیدید که ملت ایران یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد.
وی تنها راه حل را گفت‌وگو و تبعیت از قانون و عدالت خواند و تأکید کرد: امروز ملت ایران متحد، یکپارچه پشت‌سر مقام معظم رهبری ایستاده و سرسوزنی از حقوق خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.
رئیس جمهور با تأکید بر این که امروز ملت ایران یک کشور هسته‌ای است، گفت: ایران صاحب فن‌آوری و تولید سوخت هسته‌ای است و این علم در ذهن جوانان ما وجود دارد و دشمنان قادر نیستند دیگر به ما آسیب بزنند و ما را از مسیر خود بازدارند.
احمدی‌نژاد با بیان این که دشمنان امروز به پایان راه رسیده‌اند، اظهار داشت: آنها ممکن است هنوز در ذهن‌شان این باشد که به بعضی از افراد در داخل کشور امید داشته‌ باشند تا بتوانند ملت ایران را به سازش دربیآورند و به همین خاطر باقی‌مانده قدرت خود را جمع‌ کرده‌اند تا به اصطلاح با یک تهدید ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنند، اما بدانند که ملت ایران دست آنها را خوانده و در مسئله هسته‌ای هیچ‌کسی در این کشور پیدا نمی‌شود که در مقابل آنها کوتاه بیاید.
رئیس شورای عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله سال گذشته رژیم صهیونیستی به لبنان گفت:‌ آنها سال گذشته با حمایت قدرت‌های فاسد به تصور این که لبنان حلقه‌ ضعیفی در منطقه است و می‌توانند به یک پیروزی دست یابند، به این کشور حمله کردند، اما به فضل الهی با مقاومت فرزندان امام هیمنه نظام صهیونیستی فرو ریخت.
احمدی‌نژاد با بیان این که آنها از سال گذشته در حال نقشه‌کشی، تجهیز و برنامه‌ریزی هستند تا با ایجاد فتنه و آشوب راه را برای هجوم به لبنان آماده کنند، گفت: ملت لبنان هوشیار باشند و بدانند که رمز عزت آنها وحدت در مقاومت است.
وی همچنین خطاب به کشورهای منطقه گفت: مبادا هنگامی که رژیم صهیونیستی و حامیانش در فرو رفتن در باتلاق هستند، ننگ سازش را بپذیرند.
رئیس شورای عالی امنیت ملی با هشدار به رژیم صهیونیستی گفت: اگر به چنین خطایی دچار شوید و بخواهید جنگی دوباره در منطقه علیه ملت مظلوم لبنان به راه بیندازید بدانید این‌بار اقیانوس خشم ملت‌های منطقه طوفانی می‌شود و ریشه‌ پوسیده شما را از منطقه برخواهند کند.
وی در پایان ملت ایران را ملتی صلح‌طلب، عدالت‌طلب و پیرو آموز‌ه‌های امام خمینی (ره) دانست و گفت: دعوت ملت ایران، دعوت به صلح،‌ آرامش پایدار و عدالت برای همه جهان است.

 

کد خبر 23587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز