همشهری آنلاین: معاون شرکت زیرساخت گفت: به دستور وزیر ارتباطات قرار است حدود ۴۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت حدود ۷۲ گیگابیت بر ثانیه فعلی پهنای باند بین‌الملل اضافه کنیم و ظرفیت اینترنت کشور در عرض ۱۰۰ روز، به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه برسد.

به گزارش فارس، رئیس دولت یازدهم از ابتدای استقرار خود  موضوع تدوین برنامه‌‌های 100 روزه‌ای را برای بهبود امور در حوزه‌های اساسی کشور مطرح کرد. به تبعیت از برنامه 100 روزه‌ روحانی، وزرا نیز برنامه‌های 100 روزه‌ای را در وزارت تحت امر خود تدارک دیدند.

همچنان که وزیر ارتباطات نیز از برنامه 100 روزه افزایش پهنای باند کشور خبر داد.

با توجه به استقرار دولت در 13 مرداد و آغاز کار وزیران در 24 مرداد، برنامه افزایش ظرفیت پهنای باند بین‌الملل باید تا 23 آبان محقق شود که البته با احتساب آغاز بازه زمانی 100 روزه از 24 مرداد، اجرای برنامه تا 4 آذر نیز قابل قبول است.

در این رابطه محمد‌علی آریانیان با تشریح برنامه 100 روزه دولت برای افزایش پهنای باند کشور، گفت: در حال حاضر حدود 72 گیگ پهنای باند ظرفیت اینترنت بین‌الملل است که با توجه به تمهیدات دیده شده و دستور وزیر ارتباطات قرار است در عرض 100 روز، به 100 گیگابیت بر ثانیه برسد.

معاون نظارت راهبردی و برنامه‌ریزی ارتباطات زیرساخت در شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: به عبارت دیگر باید حدود 40 گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت 72 گیگابیت بر ثانیه فعلی اضافه کنیم.

وی ادامه داد: به این ترتیب در عرض 100 روز حدود 60 درصد به پهنای باند اینترنت کشور اضافه می‌شود.

آریانیان در خصوص پیشرفت کار از ابتدای دولت یازدهم تاکنون، توضیح داد: اکنون اولین 10 گیگ را ارائه کردیم و 30 گیگ دیگر باقی مانده است.

وی همچنین یادآور شد: هم‌اکنون حدود 470 گیگابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه داخلی کشور است که با احتساب حدود 70 گیگ ظرفیت اینترنت بین‌الملل، ظرفیت پهنای باند کشور حدود 550 گیگابیت بر ثانیه است.

کد خبر 235711

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز