همشهری آنلاین: سازمان ملل خواستار شفاف‌سازی عملیات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا شد. این نکته از سوی مسئول سازمان ملل در امر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم مطرح شده است.

این درخواست در پی افزایش کشتگان غیرنظامی این حمله‌ها مطرح شده است.

به گزارش خبرگزاری دولتی آلمان، بن امرسون، مسئول سازمان ملل در امر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم، در گزارشی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواستار اطلاعات بیشتر در باره حملات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا شد. او گفت اطلاعات کنونی در این باره بسیار ناقص و همچنین ضد و ‌نقیض هستند.

مسئول سازمان ملل متحد در امر حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در ادامه گفت او دیگر این ادعا را نمی‌پذیرد که "مسائل امنیت ملی امکان فاش شدن جزئیات حمله هواپیماهای بی‌سرنشین را نمی‌دهند".

بن امرسون در نیویورک از شرکت سازمان سیا آمریکا در عملیات هواپیماهای بی‌سرنشین این کشور به عنوان یکی از عوامل بازدارنده روشنگری در عملیات هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکا انتقاد کرد.

او گفت که دخالت سازمان سیای آمریکا در عملیات هواپیماهای بی‌سرنشین این کشور، مشخص شدن شمار قربانیان را در پاکستان، افغانستان، یمن، سومالی و عراق دشوار ساخته است.

نتایج اولیه تحقیق در باره حملات هواپیماهای بی‌سرنشین نشانگر آنند که تاکنون در پی این حملات تنها در منطقه هندوکش و کشور یمن بیش از ۴۵۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

برمبنای اطلاعات موجود در پاکستان شمار کشتگان حملات هواپیماهای بی‌سرنشین از سال ۲۰۰۴ تاکنون دست‌کم ۲۲۰۰ نفر بوده‌ است.

گفته می‌شود که ایالات متحده آمریکا سال‌ها حتی وجود حملات هواپیماهای بی‌سرنشین را نیز تایید نمی‌کرد.

کد خبر 235608
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز