همشهری آنلاین: هزاران یمنی در اعتراض به افزایش شمار حملات مرگبار هواپیمای بدون سرنشین امریکا تظاهرات کرده اند.

پهپاد

به گزارش پرس تی وی، تظاهرکنندگان حوثی شرکت کننده در این اعتراضات که روز یکشنبه (۲۷ مرداد) برگزار شد، با سردادن شعارهایی پایان مداخله امریکا در کشورشان را خواستار شدند.

معترضان همچنین حملات اخیر هواپیمای بدون سرنشین امریکا در سراسر یمن را که در آن‌ها نزدیک به ۴۰ نفر کشته شدند، محکوم کردند.

یکی از شرکت کنندگان در این اعتراضات به پرس تی وی گفت : « این هواپیماهای بدون سرنشین یمنی‌ها را در همه جا هدف قرار می‌دهند. یمن مانند اعضای یک بدن است اگر عضوی از آن آسیب ببیند تمامی اعضا آن را احساس می‌کند. ما از دولت یمن می‌خواهیم تا برای پایان دادن به این حملات امریکا چاره‌ای بیاندیشد.»

تظاهرکنندگان یمنی در ۱۶ اگوست نیز با برپایی تظاهرات، از دولت یمن که به گفته آن‌ها بدون توجه به خواسته افکار عمومی از دستور العمل خارجی در این کشور حمایت می‌کند، انتقاد کردند.

هواداران جنبش حوثی در یمن برای بالابردن سطح آگاهی عمومی درباره تاثیرات منفی حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا بر ثبات این کشور در تلاشند.

احمد ابوطالب، یک تظاهرکننده حوثی گفت: « این مبارزه به نفع تمامی ملت یمن است و امنیت شهروندان را حفظ می‌کند.»

امریکا، اغلب از هواپیماهای بدون سرنشین خود برای هدف قرار دادن مواضعی در یمن استفاده می‌کند.

امریکا ادعا می‌کند در حملات پهپادها، شورشیان هدف قرار می‌گیرند، در حالی که گروه‌های حقوق بشر بین‌المللی می‌گویند غیرنظامیان قربانیان اصلی این گونه حملات هستند.

بر اساس گزارش گروه امریکایی «مؤسسه نیو امریکا» (New America Foundation) شمار حملات پهپادهای امریکایی در یمن در سال ۲۰۱۲ میلادی سه برابر شده است.

سومالی، یمن، افغانستان و پاکستان از جمله کشورهایی هستند که هدف حملات مرگبار هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی قرار گرفته‌اند.

کد خبر 227671
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز