همشهری‌آنلاین: مصطفی ملکیان در نشست نقد و بررسی کتاب راهنمای تفکر نقادانه در شهر کتاب حضور یافته و آن را مورد نقد و ارزیابی قرار خواهد داد. در کنار آن شهر کتاب روز دوشنبه نشست ویژه‌ای با حضور صادق خرازی و دکتر ملکی درباره کتاب «چند پرده از رابطه ایران و آمریکا» خواهد داشت.

 به گزارش روابط عمومی شهر کتاب «راهنمای تفکر نقادانه» عنوان کتابی است که ام.نیل براون و استیوارت ام. کیلی تالیف شده و  اخیرا از سوی انتشارات مینوی خرد به بازار کتاب راه یافته است و قرار است در نشست ساعت 16 و 30 دقیقه روز سه‌شنبه شهر کتاب  که با حضور مصطفی ملکیان، هومن پناهنده و کورش کامیاب در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، مورد نقد و ارزیابی قرار گیرد.

تفکر نقادانه، ابزارهایی را در اختیار ما قرار می دهد که پیش از پذیرفتن هر عقیده یا انجام دادن هر کاری می‌توانیم به کمک این ابزارها، عقلانی بودن یا نبودن آن عقیده یا کار را محک بزنیم. در تفکر نقادانه سعی بر این است که هر ادعا یا استدلالی پیش از پذیرفته شدن، با استفاده از معیارهای معینی محک زده شود تا بتوان درباره‌ی عقلانی بودن یا نبودن آن داوری کرد.

کتاب راهنمای تفکر نقادانه به مخاطبان روش پرسیدن سوال‌ها‌ی به جا را می‌آموزد و مهارت‌های لازم را برای خواننده فراهم می‌کند.

بر اساس همین گزارش و یک روز قبل از نشست یادشده قرار است صادق خرازی،عباس ملکی و محمدرضا دبیری مهر درباره کتاب «چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا و مقالات دیگر» به قلم محمدرضا دبیری  گفت و گو کنند. این کتاب اخیرا از سوی انتشارات هرمس به بازارو به همت انتشارات هرمس منتشر شده است.

این کتاب شامل چند مقاله سیاسی ـ تاریخی است درباره‌ی وقایع مهم سیاسی و تاریخی ایران پس از مشروطه و تا دوران معاصر که تحولات روابط ایران و آمریکا را در چند پرده به نمایش می‌گذارد. نشست ویژه‌ی شهر کتاب در روز دوشنبه ۲۹ مهر ساعت ۱۸ به نقد و بررسی کتاب «چند پرده از داستان روابط ایران و آمریکا و مقالات دیگر» اختصاص دارد.

مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود و ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

کد خبر 235320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز