همشهری آنلاین: هم‌زمان با سراسر کشور، نماز عید سعید قربان به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین «سیدمحمد سعیدی» تولیت آستان مقدس حرم مطهر حضرت معصومه(س) صبح چهارشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در قم اقامه شد.

pray

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قم، اقشار مختلف مردم انقلابی و متدین اعم از دانش‌آموزان، بسیجیان، فرهنگیان، نظامیان، جوانان و مسوولان استانی قم با حضور گسترده و پرشور در حرم مطهر در صفوف به هم پیوسته آیین نماز عید سعید قربان را برگزار کردند.

مردم قم در آیین اقامه‌ی نماز عید سعید قربان با سردادن الله اکبر و لاالله اله الله دعای توسل و ندبه را نیز قرائت کردند.

پس از اقامه‌ی نماز، حجت الاسلام «سیدمحمد سعیدی» خطبه‌های نماز عید سعید قربان را ایراد کرد.

به مناسبت عید سعید قربان صندوق‌های جمع‌آوری وجوهات نقدی مردم برای ذبح گوسفند در مقابل درهای ورودی حرم مطهر حضرت معصومه(س) مستقر شده بود.

نماز عید سعید فطر و قربان، در زمان حضور امام معصوم(ع) واجب است و باید با جماعت خوانده شود، اما در این زمان که امام(ع) غایب هستند، مستحب بوده و می‌توان آن را با جماعت یا فرادی خواند.

وقت نماز عید سعید فطر(روز اول ماه شوال) و قربان (روز دهم ماه ذی‌الحجه) از اول آفتاب روزعید تا هنگام ظهراست .

مستحب است نماز عید سعید قربان پس از طلوع آفتاب خوانده شود.

نماز عید سعید فطر و عید سعید قربان دو رکعت است، در رکعت اول، پس از خواندن حمد و سوره، باید پنج تکبیر گفته شود، پس از هر تکبیر یک قنوت خوانده و پس از قنوت پنجم، تکبیر دیگری گفته می‌شود پس از رکوع و دو سجده، در رکعت دوم چهار تکبیر گفته می‌شود، پس از هر تکبیر قنوت قرائت می‌شود و پس از تکبیر پنجم، رکوع و دو سجده به جا آورده می‌شود و سپس تشهّد و سلام گفته می‌شود.

کد خبر 235206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز