همشهری آنلاین: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف نسبت به اینکه برخی در کشور، جایگاه ولایت فقیه را به درستی نمی‌شناسند، گفت: عزتی که نصیب کشورمان شد به برکت تبعیت از امام خمینی(ره) در گذشته و مقام معظم رهبری در حال حاضر است.

فارس نوشت: آیت‌الله موحدی کرمانی خطیب امروز نماز عید قربان در دانشگاه تهران با اشاره به اهمیت معنوی 10 روز اول ماه ذی‌الحجه گفت: اهمیت این روزها به قدری بود که خداوند در قرآن به این نکته اشاره کرده است که ما با حضرت موسی(ع) 30 شب را برای مناجات که همان ماه ذی‌القعده بود قرار گذاشتیم و 10 شب نیز به آن 30 شب اضافه کردیم.

وی افزود: همچنین زمانی که در عصر روز عاشورا حضرت اباعبدالله(ع) به شهادت رسیده بودند، فرشته‌ای از بطن الهی فریاد سر داد که ای گروه سرگردان و حیران، خداوند شما را از عید فطر و عید اصحاب محروم کند.

خطیب امروز نماز عید قربان ادامه داد: اهمیت دیگر روز عید قربان این است که مسلمین موفق شدند حج را انجام دهند. اگر مراسم حج ابراهیمی انجام بگیرد، در آن صورت عید، عید واقعی خواهد بود.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: حج ابراهیمی برای مسلمین و جهان اسلام، عزت و برای کفار ذلت را به همراه خواهد داشت اما اگر مسلمین به عزت نرسیده‌اند بخاطر این است که حج ابراهیمی انجام نشده است.

وی با اشاره به فرصت‌های فراوان در طول برگزاری مراسم حج، گفت: تمام مسلمین مستطیع از سرتاسر دنیا به حج فراخوانده می‌شوند و در مواقف و مجامع مختلف با هم صحبت می‌کنند و مشکلات و دردها را با یکدیگر در میان می‌گذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه به مشکلات برخی کشورها ازجمله بحرین و عراق اساره کرد و اظهار داشت: برای تمام دردها دوایی مشخص خواهد شد و برای حل مشکلات تصمیم گرفته می‌شود. حج درس اتحاد می‌دهد و فرصتی بهتر از حج برای اتحاد امت اسلامی وجود ندارد.

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: حج درس محبت می‌دهد و باید دید آیا امت اسلامی امروز به این محبت رسیده است؟

وی افزود: حج درس دشمن‌شناسی می‌دهد که از دشمن با عقیده و عمل برائت بجوی و 3 روز در عرفات باش و شیطان را سنگ بزن.

خطیب نماز عید قربان با اشاره به مشکلات امروز جهان اسلام و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه گفت: امروز گروه‌های تکفیری را مجهز می‌کنند و چه جنایاتی توسط آمریکا و اسرائیل صورت می‌گیرد و این گرفتاری مسلمین در دنیای امروز است و آنها در ظلمت هستند.

وی همچنین با اشاره به تلاش دشمنان برای در ظلمت باقی‌ماندن مسلمانان، از خداوند متعال خواستار خروج امت اسلامی از ظلمت و گمراهی شد.

آیت‌الله موحدی کرمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه فتنه در نظام هستی و دینی رخ می‌دهد، اظهار داشت: این فتنه‌ها امتحان است و انسان‌هایی که تسلیم محض خداوند هستند از این امتحان‌ها سربلند بیرون می‌آیند.

وی در ادامه به فتنه قوم یهود اشاره و برخی از جزئیات آن را برای نمازگزاران تهرانی تشریح کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف نسبت به اینکه برخی در کشور، جایگاه ولایت فقیه را به درستی نمی‌شناسند، تصریح کرد: آنها جایگاه امام زمان(عج) را می‌‌شناسند اما جایگاه ولایت فقیه را نمی‌شناسند.

موحدی کرمانی از آحاد مردم خواست تا بینش خود را افزایش دهند و در همین زمینه تصریح کرد: امام غائب(عج) می‌گوید ولی فقیه جانشین من است اما برخی این را نمی‌پذیرند.

وی با بیان اینکه پیروان ولی فقیه عزیز شدند، خاطرنشان کرد: عزتی که نصیب کشورمان هم شد به برکت تبعیت از امام خمینی(ره) در گذشته و مقام معظم رهبری در حال حاضر است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین افزود: اگر امروز مسلمانان عزت می‌خواهند باید طاغوت‌ها را سرنگون کنند که البته در این زمینه موفق هم شدند.

موحدی کرمانی با بیان اینکه به برکت بیداری اسلامی الگو گرفته شده از ایران، مسلمانان طاغوت‌ها را سرنگون کردند، ابراز امیدواری کرد که سرنگونی‌ طاغوت‌ها ادامه پیدا کند.

کد خبر 235202
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز