همشهری آنلاین: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه عملکرد دولت قبل مردم را به روحانیت بدبین کرد و افراط و تفریط هایی را با تحریفات عجیب به وجود آورد، گفت: متأسفانه در سخنرانی عصر روز گذشته ۲۲ مهر ماه ما خودمان را کشتیم که بگذارند صحبت کنیم اما نشد.

مهر نوشت: آیت الله هاشمی رفسنجانی شامگاه دوشنبه در دیدار با جمعی از روحانیون در حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه گفت: خوشحالم که به کرمانشاه سفر کردم و در جمع روحانیون و علما استان هستم. امیدوارم که در غرب کشور شخصیت هایی از علما مثل گذشته پرورش یابند و خدمات خود را به مردم ارائه دهند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در کمتر از 2 سال به پیروزی رسید، گفت: نمی خواهم زحمت دیگران را کمرنگ کنم اما این روحانیت بود که پیشرو مبارزات بود.

وی افزود: غرب هم شوکه شده بود که روحانیتی که خاصیت احزاب را دارد اما مشکلات و نواقص احزاب را ندارد چگونه برنامه های آنها را مختل کرده است. مثل یک حزب عمل می کردیم در جلسات حدیث و روایات برای مردم روشنگری می کردیم و کسی هم نمی توانست به این جلسات تعرض کند.

هاشمی گفت: روحانیت هزینه اقدامات و فعالیت های خود را هم خودش تامین می کرد. یعنی یک حزب قوی که هم خودش برنامه ریزی می کرد و هم خودش بودجه خود را تامین می کرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: روحانیت بعد از انقلاب هم در همه جا مخصوصا در کمیته های انقلابی که تشکیل شد با شبکه سازی نظام را حفظ کردند.

وی ادامه داد: اگر در عراق و افغانستان و مصر این امنیت حفظ نشد به این دلیل بود که این شبکه را نداشتند.

هاشمی ادامه داد: مردم وقتی می بینند که روحانیت حرف و عمل یکسانی دارد قرآن و اخلاق می آموزد اعتماد می کنند و احترام می گذارند.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به وحدت و همدلی حاکم در میان اقوام و مذاهب در کرمانشاه گفت: اینجا همه مذاهب و اقوام با مسالمت با هم زندگی می کنند.

اوی ادامه داد: اما متأسفانه می بینیم که امروز عده ای هستند که آنقدر خود را مومن می دانند که حاضرند به خود بمب ببندند و شیعه ها را بکشند. این اختلافات به دلیل افراط هایی است که هم در شیعه و هم در سنی وجود دارد و باید از آنها پرهیز کرد.

وی با توصیه به روحانیون گفت: هستند در کشور ما جوان هایی که برای خود اعتقادات و روحیاتی دارند، ما باید با آنها با سعه صدر رفتار کنیم.

هاشمی ادامه داد: ما نباید رقیب خود را برای از میدان بیرون کردن بدنام کنیم، دروغ بگوییم و یا فریب بدهیم. ما طلبه ها نباید اهل افراط و تفریط باشیم.

عملکرد دولت گذشته مردم را به روحانیت بدبین کرد

هاشمی رفسنجانی گفت: من فکر میکنم انتخابات اخیر مثال خوبی بود. دولت با کاری که کرد و با عملکردی که داشت مردم را به روحانیت بدبین کرد. به هر حال روحانیت مسئول شناخته می شد اما با برخی تحریفات عجیب به روحانیت بدبینی ایجاد شد.

وی افزود: کسانی به من مراجعه می می کردند که ما را مسخره می کنند، در اتوبوس در اماکن عمومی مجبوریم لباس شخصی بپوشیم.

دیدید که امروز خودمان را کشتیم بگذارند حرف بزنیم

رفسنجانی با اشاره به اخلال در سخنرانی خود در مسجد جامع کرمانشاه گفت: دیدید که امروز عصر خودمان را کشتیم که چند کلام صحبت کنیم اما نشد.

وی افزود: به هرحال ما طلبه ها هم می توانیم خوب عمل کنیم هم بد. از اختلاف هایی که امروز در جامعه افتاده است باید بپرهیزیم و وارد برخی جریانات نشویم.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد روحانیون قدر خود را بدانند و در مسیر دوری از افراط و تفریط قدم بردارند.

کد خبر 235092
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز