یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۸۵ - ۰۶:۳۵
۰ نفر

دولت امریکا برای جلوگیری از سرطانی که سالانه جان 290 هزار زن را می‌گیرد مجوز فروش واکسن داد.

به گزارش گروه سلامت روزنامه همشهری دولت آمریکا به نخستین واکسنی که تاکنون برای جلوگیری از سرطان گردن رحم تولید شده مجوز فروش داده است. این سرطان سالانه جان دست کم 290 هزار زن را در سراسر جهان می گیرد. این واکسن که "گارداسیل" (Gardasil) نام دارد و توسط شرکت "مِرک" ساخته شده برای دختران و زنان در فاصله سنی 9 تا 26 سالگی تجویز خواهد شد. اندرو وان اشنباخ ، کمیسر موقت سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا گفت: این واکسن پیشرفتی مهم در حفاظت از سلامت زنان است. هزینه این واکسن که باید طی دوره ای شش ماهه تزریق شود در حدود 360 دلار خواهد بود.
سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا (اف دی اِی)، گارداسیل را پس از انجام یک برنامه شش ماهه آزمایش های کلینیکی با شرکت 21 هزار زن در سراسر جهان تایید کرد.این آزمایش ها نشان داد که گارداسیل تقریبا 100 درصد در جلوگیری از ویروس پاپیلومای انسانی (اچ پی وی) که می تواند به سرطان گردن رحم منجر شود موثر است. اف دی    ای گفت که این واکسن علیه چهار نوع مختلف ویروس پاپیلومای انسانی موثر است.شرکت داروسازی مِرک می گوید واکسن ظرف چند هفته آینده عرضه خواهد شد که باید در سه نوبت تزریق شود و 360 دلار هزینه خواهد داشت.از پیامدهای مهم این واکسن ضد ویروس می توان به پیشگیری از انتقال این ویروس به نوزادان اشاره کرد. عفونت رحم از مادر به فرزند قابل انتقال است و نیمی از نوزادانی که به آن آلوده هستند در صورت عدم دریافت داروهای قوی و موثر جان می سپارند.
تشخیص پیش آگهی سرطان سر و گردن پژوهشگران مرکز تحقیقات گوش، حلق و بینی و سر و گردن بیمارستان رسول اکرم (ص) با بررسی گروهی از مبتلایان به انواع تومورهای سر و گردن، کارایی روش آزمایش جلدی برای تشخیص پیش آگهی سرطان سر و گردن را بررسی کردند.
به گزارش هفته نامه اخبار پزشکی، دکتر فرزاد ایزدی، جراح و متخصص گوش، حلق و بینی و متخصص بیماری های حنجره در خصوص تحقیقات انجام شده در زمینه بررسی پیش آگهی بیمارانی که دچار سرطان های سر و گردن شده اند، گفت: براساس یافته های این بررسی استفاده از ماده دی نیتروکلروبنزن (DNCB)جهت آزمایش پوستی و اندازه گیری میزان واکنش بدن نسبت به آن در تعیین پیش آگهی سرطان های سر و گردن بسیار موثر است.
در این بررسی پس از استفاده از مادهDNCB، افرادی که سیستم ایمنی و دفاع بدنی قوی تری داشتند، واکنش پوستی بیشتر و افرادی که از سیستم ایمنی ضعیف تری برخوردار بودند واکنش پوستی ضعیف تری نشان دادند.
وی با اشاره به این آزمایش جلدی از انجام آزمایش های خونی از بیماران مذکور به عنوان آزمایشی برای تشخیص پیش آگهی یاد کرد و افزود: به طور کلی سرعت رشد تومورها در افرادی که مقاومت بدنی بیشتری دارند کمتر است و در نتیجه پیش آگهی بهتری نیز از سرطان خواهند داشت.
کد خبر 235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز