همشهری آنلاین: به مناسبت هشتادمین سالگی استاد هوشنگ جزی زاده، نگارگر صاحب سبک گزیده ای از دوره های مختلف کاری وی عصر جمعه ۲۶ مهر ۹۲ در گالری شکوه به تماشا در می‌آید.

به گزارش همشهری آنلاین، هوشنگ جزی زاده که به سال 1312 در شهر اصفهان متولد شد، خیلی زود مدارج ترقی در نقاشی و سپس نقاشی سنتی ایرانی گذراند و حتی تحصیلات آکادمیک را در کالج Hosny لندن در رشته طراحی و سرامیک سازی به پایان رساند.

او 55 سال پیش یعنی در عنفوان جوانی در سال 1337 موفق به کسب مدال نقره از نمایشگاه بین المللی بروکسل شد و از همان سالیان آثارش به عنوان نشانه ای درخشان از هنر نگارگری ایران اقصی نقاط دنیا از جمله چین، کاخ باکینگهام لندن، کاخ پادشاهی بلژیک و فنلاند، فیلیپین، ازبکستان، هند، مراکش، عمان ... به نمایش درآمد که کسب دیپلم افتخار از نمایشگاه بی ینال اروپایی - آسیایی استانبول ترکیه یکی از ره آوردهای این حضور های مستمر بین المللی است.

هوشنگ جزی زاده که همواره ساکن اصفهان بوده است عصر جمعه پیش رو با حدود بیست اثر برگزیده از دوره های مختلف کاریش به نگارخانه شکوه می‌آید تا شکوه نقاشی سنتی ایران با سبک و سیاق خاص او که در سبک اصفهان ریشه دوانده را به نمایش بگذارد.

این آثار برگیرنده فرم ها و روایت های مختلف از تاریخ نگارگری است که یا در ذهن و خیال استاد جان گرفته و برکاغذ نقش بسته است یا طرح و جان مایه تصویری اش سینه به سینه حفظ شده و با دستان صورتگر چیره دست جزی زاده به عالم تصویر درآمده اند.

جزی زاده که چهل است به امر آموزش هنر همت جدی دارد، علاوه بر کسوت استاد دانشگاه موسس و بنیان گذار هنرستان هنرهای تجسمی میبد یزد بوده و عمرش را بی دریغ در امر گسترش هنرهای سنتی ایران صرف نموده است.

نمایشگاه آثار استاد هوشنگ جزی زاده عصر جمعه 26 مهر در گالری شکوه افتتاح می‌شود و تا 7 آبان ماه دایر خواهد بود.

گالری شکوه در تهران، فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیایان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره 19 واقع است.

کد خبر 234973
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز