گروه ادب و هنر: فیلم سینمایی «دربند» پیشتاز گیشه اکران پاییزی شد.


این فیلم پس از حضوری موفق در سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر این روزها مورد استقبال علاقه‌مندان سینما نیز قرار گرفته است. دربند توسط پرویز شهبازی کارگردانی شده که دوستداران جدی سینما نامش را با «نفس عمیق» به‌خاطر سپرده‌اند.

پس از دربند باید به فیلم «به‌خاطر پونه» اشاره کرد که به‌عنوان یک ملودرام خوش‌ساخت توانایی‌های تازه‌ای از کارگردان جوانش بروز می‌دهد.«گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان دیگر فیلم مهم اکران پاییزی سینماست. فیلم پلیسی قریبیان حال و هوایی کاملا سینمایی دارد و برخلاف اغلب آثار پلیسی سینمای ایران، در رعایت قواعد ژانر به توفیق رسیده است.

«بشارت به یک شهروند هزاره سوم» تازه‌ترین فیلم اکران‌شده سینماهاست که در 4 روز اول اکران خود کارکردی متوسط داشته است. این فیلم که توسط محمدهادی کریمی کارگردانی شده در بخش مسابقه سی‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.«پل چوبی» دیگر فیلم روی پرده سینماهای تهران است که توسط مهدی کرم‌پور کارگردانی شده. در این فیلم که با 2سال تأخیر اکران شده، بازیگران سرشناسی چون بهرام رادان، مهناز افشار، هدیه تهرانی و مهران مدیری ایفای نقش کرده‌اند. «کلاس هنرپیشگی» ساخته علیرضا داودنژاد نیز در چند سالن به نمایش درمی‌آید. همچنان که «هیس دخترها فریاد نمی‌زنند!» پرفروش‌ترین فیلم اکران تابستان هنوز چند سالن در اختیار دارد. فیلم پوران درخشنده، دومین فیلم پرفروش امسال پس از «رسوایی» ده‌نمکی است.

میان فیلم‌های روی پرده، دربند به‌لحاظ فروش روزانه در صدر جدول گیشه قرار می‌گیرد. دربند تاکنون 440میلیون در تهران و 150میلیون در شهرستان فروخته و درمجموع فروش تهران و شهرستان به رقم 600 میلیون تومان نزدیک شده است.پس از دربند، پل چوبی فروش روزانه بهتری نسبت به فیلم‌های روی پرده دارد. پل چوبی تازه‌ترین عضو باشگاه میلیاردی‌های سینمای ایران است.

به‌خاطر پونه هم که ملودرامی تأثیرگذار است و بازی فرهاد اصلانی و هانیه توسلی در آن جلوه خاصی دارد، تاکنون موفق شده نزدیک به 350میلیون تومان در تهران بفروشد و با احتساب گیشه شهرستان، مجموع فروش این فیلم 520میلیون تومان شده است.

درعوض کلاس هنرپیشگی با اینکه فیلم مورد علاقه اهالی سینما و منتقدان بوده و جزو فیلم‌های خوب داودنژاد محسوب می‌شود، تاکنون تنها 65 میلیون تومان فروخته و باتوجه به از دست دادن تعدادی از سالن‌هایش، دچار افت فروش نیز شده است.میان فیلم‌های تازه اکران شده گناهکاران و بشارت... فروش روزانه‌شان نزدیک به هم است. فیلم‌هایی که در بهترین حالت با فروشی متوسط از گیشه خداحافظی خواهند کرد.

کد خبر 234943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز