گروه شهری: اعضای شورای شهر تهران تصویب کردند تا برنامه به‌روزرسانی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی و آموزش کارکنان این سازمان تهیه و تدوین شود.

آتش نشانی

همچنین اعضای شورای شهر بر این موضوع تأکید داشتند که مرکز پژوهش‌های شورای شهر ایجاد شود. موضوع بررسی طرح به روز رسانی‌تجهیزات سازمان آتش‌نشانی در حالی مطرح شد که یک‌فوریت این طرح مخالفان و موافقانی داشت. محسن سرخو عضو کمیسیون عمران وحمل‌ونقل شورا اعتقاد داشت که به‌دلیل حساسیت بالای تهران، املاک ریزدانه و وجود بافت فرسوده در برخی مناطق شهر، تدوین برنامه‌ای در جهت به‌روز شدن تجهیزات و آموزش کارکنان این نهاد با توجه به استانداردهای روز دنیا ضروری است.

اما در مقابل، حبیب کاشانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در مخالفت با یک فوریت طرح فوق به بار مالی این طرح اشاره کرد که به‌دلیل پشت‌سر گذاشتن 7‌ماه از بودجه امسال در نتیجه نمی‌توان ردیف اعتباری برای این طرح درنظر گرفت. وی پیشنهاد سلب یک فوریت و درصورت تأکید اعضای شورا ارائه اصلاحیه متمم بودجه را داشت.

همچنین احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این طرح فقط برای به‌روزرسانی تجهیزات سازمان آتش‌نشانی است گفت که ارائه این طرح به این معنی نیست که سازمان آتش‌نشانی تجهیزات به روزی ندارد، بلکه مدیریت شهری به‌دنبال این است که ایمنی زندگی در شهری مانند تهران بیشتر از گذشته شود. این در حالی است که علیرضا دبیر عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به تدوین طرح جامع سازمان آتش‌نشانی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی در جریان تدوین طرح جامعی است که بهتر است این موضوعات در طرح مذکور اگر نیست، گنجانده شود.

بعد از اظهارنظر اعضای شورای شهر، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی صحبت کرد و گفت: سازمان آتش‌نشانی از تجهیزات و امکانات روز دنیا برخوردار است که البته برای شهر تهران میزان آنها کافی نیست. رضا خوش‌زاد با اشاره به افزایش ایستگاه‌های آتش‌نشانی تهران تا 112 ایستگاه از افتتاح بزرگ‌ترین مرکز آموزش بین‌المللی آتش‌نشانی در صالح آباد خبر داد. در ادامه جلسه رضا تقی‌پور سخنگوی شورای اسلامی شهرتهران ضمن موافقت با یک‌فوریت طرح ،پیشنهاد داد بخشی از طرح که بار مالی و اعتباری را به همراه دارد حذف شود که این پیشنهاد به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

مرکزی برای پژوهش

همچنین موضوع اصلاح ساختار شورا و تجهیز ساختمان این نهاد شهری نیز از دیگر موضوعاتی بود که روز گذشته درباره آن بحث و گفت‌وگو انجام شد. ولی‌الله شجاع پوریان تأکید کرد: ازجمله موضوعاتی که درجهت ارتقای جایگاه شوراها می‌تواند دخیل باشد راه‌اندازی مرکز پروژهش‌های شوراست. به گفته وی مجوز راه‌اندازی این مرکز از وزارت علوم نیز گرفته شده است. مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورا نیز در این‌باره اظهار داشت: ایجاد چنین مرکزی جزء اختیارات شوراست . احمد مسجدجامعی رئیس شورا نیز با اشاره به لزوم رفع نقایص موجود در مصوبه قبلی شورا اظهار داشت که شورای چهارم مصمم به راه‌اندازی مرکز پژوهش‌هاست.

انتخاب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی

اما در ادامه انتخاب روسای کمیسیون‌های 6گانه شورای شهر تهران، روز گذشته عبدالمقیم ناصحی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهرتهران شد. وی با کسب 5 رأی از 7 نفر حاضر در این جلسه به ریاست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران منصوب شد.

تشکیل کمیته بررسی ابعاد ریزش در شهرک قدس

کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران  تشکیل جلسه داد تا موضوع ریزش در محل گودبرداری خیابان ایران زمین شهرک قدس بررسی شود. در این جلسه که نمایندگانی از نهادهای مختلف و مرتبط با این موضوع حضور داشتند هر یک از مسئولان درباره اتفاق مزبور و اقدامات صورت گرفته بعد از این مسئله توضیحاتی ارائه کردند. در نهایت نیز احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران پیشنهاد کرد که کمیته‌ای متشکل از 9عضو از سازمان‌ها و نهادهای دخیل در نظارت و اجرای این پروژه تشکیل شود تا این کمیته در قالب چند کارگروه مسائل مختلف پروژه از قبیل بررسی دوباره پروانه ساختمانی، مسائل فنی و مشکلات ایجاد شده برای همسایگان را بررسی کند و ظرف مدت 10روز نتیجه آن را به کمیسیون عمران شورا گزارش دهد.

کد خبر 234924
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز