گروه شهری: در مراسم افتتاح همزمان ۴ایستگاه آتش‌نشانی ( یک ایستگاه جایگزین) که با حضورمحمدباقر قالیباف شهردار تهران برگزار شده بود از طرف شهردار تهران اعلام شد که تا پایان سال تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی پایتخت به ۱۲۰ایستگاه افزایش خواهد یافت.

آتش نشانی - افتتاح ایستگاه

قالیباف با بیان اینکه تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی از 73ایستگاه در سال 84به 103ایستگاه تا‌کنون رسیده است، گفت: تا پایان سال‌جاری شهر تهران دارای 120ایستگاه آتش‌نشانی خواهد بود. وی با ابراز خوشحالی بابت اینکه کنترل حوادث و سرویس دهی توسط سازمان آتش‌نشانی به بهترین سطح خود رسیده است، گفت: در تکمیل تجهیزات و امکانات مورد نیاز آتش‌نشانی به شرایط مناسبی رسیده و تجهیزات به روز دنیا را از داخل و خارج از کشور تأمین کرده‌ایم به‌نحوی که آتش‌نشانی تهران چیزی نسبت به سایر آتش‌نشانی‌های دنیا کم ندارد و آموزش و انضباط موجود در این سازمان زبانزد است.

قالیباف با بیان اینکه هم‌اکنون 9ایستگاه جدید در حال احداث است، گفت: با توسعه ایستگاه‌ها زمان رسیدن به حوادث آتش‌سوزی 1.5دقیقه کاهش یافته و به 4دقیقه رسیده است.وی رفتار و فرهنگ شهروندان را نیز عامل دیگری در کاهش زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشان به محل حادثه عنوان کرد و افزود: وقتی شهروندان ماشین‌های امداد را می‌بینند که برای نجات جان انسان‌ها در حال حرکت هستند باید راه را برای آنها بگشایند تا اینگونه در کاهش زمان نیز دخیل باشند. به گفته قالیباف در حال حاضر تکمیل حلقه بزرگراهی تهران نیز نقش مؤثری در کاهش زمان خدمات رسانی آتش‌نشانی دارد.

همچنین با توجه به سالروز آزادی آزادگان جنگ تحمیلی، قالیباف اظهار داشت: امروز روز بسیار با شکوهی است چرا که در مکانی قرار گرفته‌ایم که این ایستگاه به نام یکی از همرزمان و همسنگران خودمان شهید امید عباسی قرار است به بهره‌برداری برسد.
به گفته شهردار تهران، برخی فکر می‌کنند با گذشت زمان و تاریخ و تغییر برخی شرایط می‌توانند مجاهدت‌ها، ایثارگری‌ها و رشادت‌های فرزندان این مرز و بوم را که برای دفاع از میهن اسلامی انجام دادند، به فراموشی بسپارند ولی هر انسان منصف و آزاده‌ و دلباخته کشور می‌داند که آزادگان، ایثارگران، جانبازان و خانواده شهدا چه حقی بر گردن تک‌تک ما دارند.

وی با اشاره به ا‌ینکه گرچه فضای دفاع‌مقدس به اتمام رسیده است، ادامه داد: اما این فضا در سازمان آتش‌نشانی به‌گونه‌ای دیگر رقم خورده است به‌طوری که فرزندان ما و عزیزان ما مثل شهید امید عباسی زندگی و جان خود را برای نجات یک انسان و یک کودک به خطر می‌اندازند که این افتخار بزرگی است.

توسعه ایستگاه‌ها از 7سال پیش

بنابراین گزارش، رضا خوش‌زاد رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران نیز در ا‌ین مراسم با اشاره به افتتاح همزمان 4ایستگاه در شهر تهران گفت: با افتتاح ایستگاه‌های 101(تهران نو)، 103(تهرانپارس)، 67(میدان مولوی- جایگزین) و 102(بلوار آیت‌الله کاشانی) خدمت‌رسانی در شهر تهران در شرایط بحرانی و خطر افزایش می‌یابد.

خوش‌زاد با اشاره به اینکه همزمان با ورود آقای قالیباف به شهرداری تأکید ویژه‌ا‌ی بر توسعه ایستگاه‌های آتش‌نشانی شده است، گفت: همراه با توسعه کلانشهر تهران، سازمان آتش‌نشانی توسعه نیروی انسانی، تجهیزات و ایستگاه‌های آتش‌نشانی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون 12ایستگاه جدید در شرف احداث و افتتاح است که به ‌زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر تهران در ادامه به توسعه نیروی انسانی در سازمان آتش‌نشانی شهر تهران اشاره کرد و گفت: با مجوزهای گرفته شده روند توسعه نیروی انسانی از لحاظ کمی و کیفی در دستور کار بوده ضمن اینکه ساماندهی آتش‌نشانان داوطلب‌نیز یکی از برنامه‌های سازمان آتش‌نشانی شهر تهران بوده و هم‌اکنون 15هزار و 500آتش‌نشان داوطلب ساماندهی شده و آموزش دیده‌اند.

خوش‌زاد تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوی سازمان آتش‌نشانی شهر تهران شهروندان نیز رضایت کاملی از این سازمان‌ داشته‌‌اند به‌طوری که در سامانه 1888سازمان آتش‌نشانی رتبه اول رضایتمندی را به‌خود اختصاص داده است. بنابراین گزارش دیروز در مراسم افتتاح همزمان 4ایستگاه آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران به همراه پدر و مادر و همسر شهید امید عباسی نیز حضور داشتند.

کد خبر 227400
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز