یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جمال شورجه (کارگردان سینما) که در دوره شمقدری عضو شورای پروانه ساخت و نمایش بود، بار دیگر در دوره جدید به عنوان عضو شورای پروانه ساخت معرفی شده است که به نظر می‌رسد که باتوجه به استعفاهای اخیر رضا میرکریمی و شهاب‌الدین مرادی از شورای پروانه نمایش، شورجه به عنوان عضو جدید شورای پروانه نمایش معرفی شود. اما رئیس هیئت مدیره خانه سینما امیدوار است که شورجه رفتارهای گذشته خود را اصلاح کند.

سخنگوی خانه سینما

به گزارش ایلنا، فرهاد توحیدی (سخنگو و عضو هیئت مدیره خانه سینما) با اشاره به انتصاب جمال شورجه به عنوان عضو شورای پروانه ساخت گفت: قطعا تصمیمی که گرفته شده مصلحتی در آن بوده است و امیدوارم این بار هم حضور ایشان در شورای جدید منشأ خیر باشد و رفتارهای گذشته‌ای را که در چارچوب سیاست‌های شمقدری انجام می‌دادند، فراموش کنند.

وی با اشاره به اینکه از طرف خانه سینما نیز قرار است دو عضو در این شورا حضور داشته باشند، افزود: براساس مصوبه هیئت دولت؛ دو نفر به نمایندگی از خانه سینما در شورای پروانه ساخت حضور خواهند پیدا کرد و ما منتظر نامه سازمان سینمایی برای معرفی نمایندگان خود هستیم.

توحیدی افزود: این دو نفر می‌توانند از هر صنفی باشند اما باتوجه به آنکه تهیه‌کنندگان و کارگردانان در مرحله ساخت یک فیلم بیشترین حضور را دارند؛ به صورت عرفی یک نماینده از طرف کانون کارگردانان و یک نماینده نیز از طرف تهیه‌کنندگان معرفی می‌شوند.

توحیدی با اشاره به اینکه بعداز برگزاری مجمع فوق‌العاده مقدمات برگزاری مجامع صنوف مختلف خانه سینما درحال انجام است، افزود: قرار است کانون کارگردانان ۵ آبان ماه و کانون منتقدان و نویسندگان سینمایی ۴ آبان ماه، مجامع عمومی خود را برگزار کنند.

همچنین کانون دستیاران فیلمبردار و فیلمنامه‌نویسان نیز به دنبال برگزاری مجمع عمومی هستند.

وی ادامه داد: باتوجه به اینکه بیشتر اعضای صنوف در پایان ساعت اداری و عصر‌ها می‌توانند در مجامع شرکت کنند، برگزاری دو مجمع هم‌زمان در یک روز در تالار سیف‌الله داد امکان پذیر نیست.

به همین دلیل باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد تا در یک ماه آینده مجامع صنوفی که قصد برگزاری مجمع دارند، در تالار سیف‌الله داد برگزار شود.

توحیدی درباره همکاری خانه سینما در جشنواره فیلم فجر گفت: با رضاداد صحبت‌های پراکنده‌ای پیرامون جشنواره فیلم فجر داشته‌ایم و از آنجا که معتقدیم ایشان یکی از پرسابقه‌ترین و موفق‌ترین مدیران در طول تاریخ سینمای ایران هستند و در دوران مدیریتی خود در سال‌های گذشته خدمات بسیار زیادی انجام دادند، جشنواره فیلم فجر را نیز می‌تواند با نظم و شکوه خوبی برگزار کند و خانه سینما نیز آمادگی کمک برای برگزاری جشنواره فیلم فجر را دارد.

توحیدی با اشاره به مشکل بودجه خانه سینما گفت: با حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی درباره وضعیت بودجه خانه سینما صحبت کردیم و آرام آرام قصد داریم این مشکل را حل کنیم و به سمت طبیعی شدن حرکت کنیم.

وی ادامه داد: براساس توافقی که ۲ سال پیش با شمقدری انجام شده بود، قرار بود ۸۰۰ میلیون تومان به خانه سینما اختصاص پیدا کند که متأسفانه از این مبلغ یک سوم آن پرداخت نشده است.

طبیعتا با توجه به شرایط حاضر و تورم لجام گسیخته‌ای که در ۲ سال گذشته به وجود آمده، باید بودجه جدیدی نوشته شود و توافقات جدیدی انجام شود.

کد خبر 234840
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز