گروه شهری: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در بازدید از بیمارستان طرفه از ابراز تمایل وزارت بهداشت برای انعقاد تفاهمنامه مشترک با شهرداری خبر داد و گفت: تدوین طرح توسعه بیمارستان‌های پایتخت و میزان مشارکت طرفین در اجرای آن می‌تواند مبنای این تفاهمنامه باشد.

سید محمدهادی ایازی تصریح کرد: فرسودگی بنا و عدم‌دسترسی به وسایل مجهز پزشکی مهم‌ترین معضل بیمارستان‌های شهر تهران محسوب می‌شود که متأسفانه امروزه به دغدغه اصلی بیماران و پزشکان تبدیل شده است. وی ادامه داد: شهرداری تهران در حد اختیارات قانونی خود نسبت به ارائه خدمات به این مراکز اقدام کرده ولی این اقدامات کافی نخواهد بود. معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران تصریح کرد:

کمک به تجهیز و بهسازی بیمارستان طرفه سال گذشته در شورای شهر به تصویب رسید و منطقه 12شهرداری تهران تا‌کنون بخشی از این کمک غیرنقدی را ارائه کرده است. وی افزود: تدوین طرح توسعه بیمارستان، ارائه مؤثرترین راهکارهای مقاوم‌سازی‌ آن، حمایت‌های معنوی و امضای تفاهمنامه منطقه 12با بیمارستان طرفه از دیگر اقداماتی است که معاونت امور اجتماعی منطقه با همکاری اداره کل سلامت شهرداری تهران موظف به اجرای آن هستند.

ایازی گفت: در جلسه شورای راهبردی سلامت که با حضور شهردار تهران برگزار شد وزیر بهداشت تمایل خود را برای آغاز فصل همکاری مشترک بین شهرداری تهران و این وزارتخانه اعلام کرد و براین اساس زمینه‌های مشترک کاری اجماع می‌شود. وی عنوان کرد: با توجه به نیاز مبرم بیمارستان‌های شهر به بازسازی و تجهیز، تدوین طرح توسعه این مراکز و میزان مشارکت طرفین در اجرای آن می‌تواند مبنای این تفاهمنامه باشد.

کد خبر 234747
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز