رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکا و انگلیس از حق وتو برای سرکوب ملتها در جهان استفاده ابزاری می‌کنند.

به گزارش ایرنا، دکتر محمود احمدی نژاد، روز چهارشنبه در دومین روز از هجدهمین سفر استانی خود به استان اردبیل، در جمع مردم شهرستان پارس‌آباد اظهارداشت: وقتی ‪ ۶۰‬سال پیش می‌خواستند سازمان ملل را تاسیس کنند، به بهانه برقراری امنیت در جهان درخواست حق وتو کردند ولی عملا از این ابزار که به عنوان امانتی در دستشان است، سوء‌استفاده و به آن خیانت کردند.

وی گفت: وقتی پیشنهاد آتش بس در لبنان ارایه می‌شود، همین دو کشور که تعهد داده‌اند مدافع صلح در جهان باشند از حق وتو برای عدم برقراری آتش بس استفاده می‌کنند.

دکتر احمدی نژاد، با تاکید بر نبود صلاحیت حضور کشورهای آمریکا و انگلیس در شورای امنیت سازمان ملل به دلیل اقدامات ضدبشریشان افزود: مردم دنیا بدانند کسانی که در جنایات لبنان شرکت داشتند، اعم از آنکه در آن اقدام و یا از آن حمایت کردند، همگی مجرم بوده و باید در دادگاه‌های بین‌المللی محاکمه شوند.

وی یادآور شد: در لبنان انسان‌های پاک و مومن در یکطرف و در طرف دیگر انسان‌های خودخواهی قرار دارند که از قدرت و ثروت خود تنها برای جنایت و چپاول استفاده کرده و منافع خود را به منافع همه ملتها ترجیح می‌دهند.

رییس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: این کشورها بجای آنکه از علم و ثروت خود در راه پیشرفت انسانها و برقراری صلح و آرامش استفاده کنند، از آنها در ساخت سلاح‌های ضدبشری و کشتار جمعی استفاده کرده و مردم بی‌گناهی چون لبنان و فلسطین را با آن آماج حملات ددمنشانه خود قرار می‌دهند.

دکتر احمدی نژاد در هجدهمین سفر استانی بعدازظهر سه شنبه وارد استان اردبیل در شمال غربی ایران شد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر سه روزه خود به این استان امروز با مردم شهرستان‌های بیله‌سوار، گرمی ، نمین و خلخال از نزدیک دیدار و گفت و گو می‌کند.

کد خبر 2347

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز