همشهری آنلاین: رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه این کمیسیون، مسایل مربوط به بازگشایی مرز خسروی برای تردد زائرین عتبات عالیات با حضور همه سازمان های مرتبط از جمله حج و زیارت بررسی می‌شود.

علاءالدین بروجردی افزود: نبود تردد زائرین ایرانی عتبات عالیات از مرز خسروی یکی از مشکلات مهم شهرستان قصرشیرین است که خسارت هایی را به سرمایه گذاری بخش خصوصی و سرمایه های ملی وارد می کند.

وی با بیان اینکه استدلال توقف تردد از این مرز بدلیل مسایل امنیتی از سوی طرف مقابل قابل قبول نیست و باید بسرعت بر طرف شود، گفت: در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی مسایل و مشکلات موجود بررسی و راهکارهای لازم ارایه خواهد شد.

بروجردی اظهارکرد: هم اکنون بصورت یک طرفه زائرین عراقی از این مرز به قصد زیارت اماکن مذهبی کشورمان وارد می شوند، ولی هیچ زایر ایرانی بخاطر مشکلات امنیتی در آنسوی مرزها امکان تردد ندارد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم با اشاره به اینکه مرز خسروی یکی از نزدیکترین مرزهای کشور به اماکن مقدس عراق است، یادآوری کرد: سرمایه گذاری های خوبی در بخش اماکن اقامتی ویژه ارایه خدمات به زائرین در قصرشیرین صورت گرفته که نباید این چنین با رکود مواجه باشند.

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مرز خسروی از ۱۸ خرداد امسال و بدنبال انجام عملیات انتحاری در مسیر تردد زوار ایرانی که منجر به شهادت و مجروح شدن ۵۸ نفر از زائرین کشورمان شد، تاکنون بسته است، قبل از مسدود شدن این مرز روزانه ۲۰ تا ۲۵ کاروان زیارتی از این مرز به اماکن مذهبی عراق تردد می کردند.

کد خبر 234653
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز