همشهری آنلاین: سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در دبی از آزادی ‪ ۸۳‬تن از زندانیان ایرانی در امارت دبی خبر داد.

محمد جعفر خطیب‌زاده روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: به دنبال درخواست از حاکم دبی برای عفو تعدادی از محکومین ایرانی در زندان‌های این امارت ،"شیخ محمد بن راشد آل مکتوم" حاکم دبی با عفو ‪ ۸۳‬تن موافقت و دستور آزادی آنها را صادر کرد.

وی با اشاره به حجم بالای تردد اتباع ایرانی به امارات عربی متحده، به ویژه امارت دبی و بروز برخی جرائم عمومی، افزود: زندانیان ایرانی عفو شده شامل افرادی هستند که به اتهام‌های مختلف همچون همراه داشتن داروهای آرام بخش، مصرف مواد مخدر و سایر جرائم عمومی دستگیر و محکوم شده‌اند.

خطیب‌زاده گفت: در بین آزادشدگان، زندانیانی با احکام حبس ابد و از چهار تا ‪ ۱۰‬سال حبس وجود داشتند که بخشی از مدت محکومیت خود را سپری کرده‌اند.

وی در خصوص لزوم آگاهی اتباع ایرانی از قوانین مبارزه با مواد مخدر و حمل و مصرف داروهای آرام بخش در امارات عربی متحده، به افرادی که به این کشور سفر می‌کنند نسبت به رعایت این قوانین هشدار داد.

وی گفت: سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دبی با پیگیری‌های مستمر و روزانه وضعیت اتباع ایرانی در زندان‌های دبی و امارتهای شمالی، خدمات رسانی به این زندانیان را در دستور کار خود دارد.

وی تاکید کرد: قاچاقچیان حرفه‌ای مواد مخدر که امنیت اجتماعی ایران و امارات را به خطر می‌اندازند مشمول این عفو نمی‌شوند.

وی اظهار داشت: مقامات جمهوری اسلامی ایران و امارات عربی متحده با همکاری و تعامل نزدیک با این دسته از افراد برخورد قانونی شدیدی انجام خواهند داد.

وی گفت: طی دو سال گذشته بیش از ‪ ۲۵۰‬زندانی ایرانی که در دادگاههای دبی محکوم به حبس شده بودند به مناسبت‌های مختلف و به درخواست سرکنسولگری و سفارت جمهوری اسلامی ایران در دبی و ابوظبی، مورد عفو قرار گرفته‌اند.

کد خبر 23406

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز