همشهری آنلاین: بوروسیا دورتموند پس از هفت هفته صدرنشینی، با باختی غیرمنتظره جای خود را به بایرن مونیخ تقدیم کرد. مونشن‌گلادباخ، تیمی که کام دورتموند را تلخ کرد، با سه پله صعود به جمع مدعیان راه‌یابی به لیگ قهرمانان اروپا پیوست.

Gladbach

بوروسیا مونشن‌گلادباخ دو - بوروسیا دورتموند صفر

از دست دادن صدرنشینی برای شاگردان یورگن کلوپ تلخ‌تر از تجربه نخستین شکست فصل است. دورتموند در خانه مونشن‌گلادباخ، به‌ویژه در نیمه نخست، موقعیت‌های گلزنی را یکی پس از دیگری از دست داد. تا این‌ که خطای ماتس هوملز، مدافع ملی‌پوش این تیم در دقیقه ۸۱ هم به اخراج او از زمین انجامید و هم یک پنالتی به شاگردان لوسیان فاوره هدیه داد. گلادباخ هم این پنالتی را به ثمر رساند و هم سه دقیقه پس از آن گل دوم را زد.

بایر لورکوزن یک - بایرن مونیخ یک

بایرن مونیخ، مدافع عنوان قهرمانی، تنها تیمی است که تا این مرحله از فصل ۲۰۱۴ - ۲۰۱۳ بوندس‌لیگا هیچ شکستی نداشته است. این تیم در هفته‌های اخیر با توجه به تفاضل گل، بالاتر از لورکوزن و پایین‌تر از دورتموند در مکان دوم جدول نشسته بود. شاگردان پپ گوآردیولا در هفته هشتم از شکست دورتموند حداکثر استفاده را بردند و خود را به صدر جدول رساندند؛ هر چند این صدرنشینی با اختلاف تنها یک امتیاز همچنان شکننده است.

شالکه چهار - آگسبورگ یک

سنگین‌ترین شکست دیدارهای روز شنبه (۵ اکتبر/ ۱۳ مهر) را شالکه بر مهمان خود تحمیل کرد. آگسبورگ اولین گل این دیدار را در دقیقه دهم به ثمر رساند، اما موفق به حفظ برتری نشد. کلاوان، مدافع این تیم، شش دقیقه پس از گل تیمش، در محوطه جریمه خودی خطا کرد و اخراج شد. شالکه افزون بر این پنالتی، یک گل دیگر هم در نیمه نخست به ثمر رساند. شاگردان ینس کلر دو گل هم در دقایق پایانی دیدار به حریف زدند.

وولفسبورگ صفر - آینتراخت براونشوایگ دو

یکی دیگر از نتایج دور از انتظار این هفته در این دیدار رقم خورد. براونشوایگی‌ها که از هفت دیدار نخست فصل جاری تنها یک امتیاز از تساوی در برابر نورنبرگ قعرنشین کسب کرده بودند، وولفسبورگ را در خانه حریف با دو گل از پیش رو برداشتند. شاگردان تورستن لیبرکنشت با وجود این پیروزی یکی از نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر هستند. وولفسبورگ هم در مکان سیزدهم جدول نشسته است.

هانوفر یک - هرتا برلین یک

غیر از نتایج یادشده، بقیه دیدارهای دو روز نخست هفته هشتم با تساوی به پایان رسیدند. در بازی افتتاحیه‌ هفته، هرتای پایتخت‌نشین و هانوفر به تساوی یک بر یک رضایت دادند. گل‌های این دیدار در دقیقه ۲۳ توسط شولتس (هانوفر) و در دقیقه ۸۱ توسط رونی به ثمر رسیدند. هانوفر و هرتا برلین همچنان در جمع شش تیم برتر فصل هستند؛ تیم‌هایی که بخت حضور در لیگ‌های اروپایی را دارند.

اشتوتگارت یک - وردر برمن یک

تنها رخدادهای قابل ذکر این دیدار کم جنب‌وجوش دو گلی بودند که در نیمه نخست به ثمررسیدند. گل اول را میزبان - اشتوتگارت - زد: هارنیک در دقیقه ششم پاسی که از شواب دریافت کرده بود را با ضربه پای راست به تور دروازه حریف رساند. نیم ساعت بعد هم برمن با گل پترزن کار را به تساوی کشاند.

ماینتس دو - هوفن‌هایم دو

ماینتس با گل دقیقه ۹۰ یونس مالی از شکست گریخت. هشت دقیقه پیش از آن شوپو-موتینگ، مهاجم آلمانی-کامرونی ماینتس یکی از گل‌های مهمان را جبران کرده بود. هوفن‌هایم در دقایق ۱۴ و ۲۲ دو بار دروازه شاگردان توماس توخل را گشوده بود. نتیجه این دیدار ماینتس را یک پله در جدول بالا کشاند. حال این تیم با امتیاز برابر با هوفن‌هایم (۱۰) و تنها به دلیل تفاضل گل بدتر، بلافاصله پشت سر هوفن‌هایم حرکت می‌کند.

دیدارهای روز یکشنبه

به گزارش دویچه‌وله، هفته هشتم بوندس‌لیگا به روال معمول با انجام دو دیدار در روز یکشنبه به پایان ‌رسید. بعد از ظهر این روز (۱۴ مهر) هامبورگ به خانه نورنبرگ رفت و این تیم را با پنج گل درهم کوبید و ساعتی بعد هم فرایبورگ، آخرین تیم جدول، میزبان آینتراخت فرانکفورت بود که تلاش دو تیم حاصلی جز تساوی یک بر یک نداشت.

کد خبر 234052
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز