همشهری آنلاین: معاون آموزشی وزیر علوم و رییس کارگروه توسعه آموزش عالی قرآنی از تصویب نهایی شرح وظایف کمیته‌های تخصصی وابسته به کارگروه کمیته برنامه‌ریزی آموزش عالی قرآنی و کمیته گسترش آموزش عالی قرآنی در نشست اخیر این کارگروه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر حسین نادری منش با بیان اینکه شرح وظایف کمیته‌ها مجدداً مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با اصلاحاتی به تصویب رسید، تاکید کرد: باید تمام تلاش خود را صرف اجرایی کردن مصوبات این کارگروه انجام دهیم.

وی با اشاره به جایگاه مشورتی ویژه دو کمیته مزبور، افزود: هر یک از کمیته‌ها به عنوان بالاترین مرجع تصمیم سازی، وظیفه ارائه مشاوره تخصصی به مراجع تصمیم گیری در خصوص امور مربوط به گسترش موسسات آموزش عالی، برنامه‌ریزی آموزش عالی و نظارت و ارزیابی آموزش عالی در وزارت علوم، حوزه‌های علمیه و حتی در صورت لزوم وزارت بهداشت بر عهده دارند.

وی در ادامه گفت: در صدد هستیم با برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات تصمیم گیری، افق روشنی برای فعالیت‌های مربوط به توسعه آموزش و پژوهش آموزش عالی قرآنی کشور ترسیم کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: اینکه کمیته‌های تخصصی به عنوان بخش‌هایی فراگیر با رویکرد مشاوره‌ای و تصمیم سازی برای کل حوزه آموزش عالی قرآنی کشور فعالیت کند، مستلزم حمایت و تلاش همه دستگاه‌ها و مراکز آموزش عالی دانشگاهی و حوزوی است.

وی استقبال معاونان آموزشی حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌های آزاد و علمی کاربردی و درخواست آنها برای حضور فعال در کمیته‌های تصمیم سازی فوق را نشانه‌ای بر حمایت بخش‌های ستادی حوزه آموزش عالی دانست و افزود: در این نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های آزاد، علمی کاربردی و وزارت بهداشت بر ضرورت حضور مدیران کل برنامه‌ریزی و گسترش این مراکز در کمیته‌ها تاکید کردند و مقرر شد کمیته‌ها به ریاست مدیران کل برنامه‌ریزی و گسترش وزارت علوم و نایب رییسی مدیران کل حوزه علمیه هرچه سریع تر اجرایی شود.

کد خبر 233934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز