گروه اقتصادی: یک روز پس از اعلام آمادگی مجلس برای حذف یارانه نقدی پردرآمدها، وزیر اقتصاد با اشاره به دشواری‌های شناسایی وضعیت درآمدی خانوارها، از تشکیل کارگروه ویژه شناسایی پردرآمدها برای حذف یارانه نقدی آنها خبر داد.

علی طیب‌نیا در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک مسکن اعلام کرد: دولت برای پرداخت یارانه نقدی هر‌ماه هزارمیلیارد تومان کسری بودجه دارد. وی افزود: در حال حاضر اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و افزایش قیمت حامل‌های انرژی مطرح نیست و نمی‌توان اقتصاد تب‌آلود را به اتاق عمل برد.

او درباره برنامه دولت برای حذف یارانه 3 دهک پردرآمد جامعه، گفت: ستاد هدفمندسازی یارانه‌ها در دولت جلساتی را شروع کرده است.
وزیر اقتصاد اظهار داشت: در ابتدای ارزیابی و آسیب‌شناسی مشکلاتی که در مرحله اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با آن مواجه بودیم، هستیم.

طیب‌نیا با بیان اینکه در حال‌حاضر تراز مالی هدفمندسازی یارانه‌ها با مشکلات بسیار جدی مواجه است، گفت: متأسفانه ما با کمبود مواجه هستیم و ماهانه چیزی حدود هزار میلیارد تومان کسری منابع مالی مربوط به پرداخت‌های نقدی یارانه‌ها را داریم که البته از روش‌های مختلف درحال تأمین است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: یک کارگروهی در حال کار روی این موضوع هستند تا شیوه‌های شناسایی و تفکیک این دهک‌ها را مشخص کنند. آنچه قصد و سیاست دولت است و نمایندگان محترم مجلس هم با آن هم‌نظر هستند، این است که ما بتوانیم زمینه شناسایی این دهک‌های بالا را فراهم کنیم و پرداخت‌ها صرفا به دهک‌های پایین درآمدی باشد.

کد خبر 233848
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز