گروه اقتصادی: ۲نماینده عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از همراهی مجلس با دولت برای حذف یارانه نقدی ۳دهک پردرآمد خبر دادند.

روز چهارشنبه گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفته بود تا زمان اجرای کامل و رفع نواقص فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها، دولت فاز دوم را اجرا نخواهد کرد. پیش از این مسئولان دولت یازدهم از حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها خبر داده بودند و حالا مشخص نیست که در نهایت با اجرای فاز دوم هدفمندی، پرداخت یارانه مرحله نخست به اقشار پردرآمد هم حذف خواهد شد یا نه؟
به گزارش تسنیم، دیروز احمد توکلی نماینده مردم تهران از پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه برای حذف یارانه نقدی ۳۰ درصد از یارانه‌بگیران در اصلاحیه بودجه ۹۲ خبر داد و گفت:

پرداخت یارانه نقدی باید هدفمند باشد و پرداخت سرانه فقط در ایران انجام می‌شود. وی تجدیدنظر در پرداخت یارانه نقدی به دهک‌های درآمدی را به‌خاطر کمبود منابع قابل پرداخت برای یارانه‌های نقدی ضروری دانست و گفت: نباید با چاپ اسکناس منابع یارانه نقدی تأمین شود. یک عضو دیگر کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت:

در این کمیسیون در حال ارائه پیشنهادی به‌صورت ماده واحده هستیم که دولت در 6ماهه دوم امسال و برای سال 93درصورت تداوم هدفمندی که قطعا ادامه می‌دهد، حداقل باید 3دهک از پردرآمدترین افراد جامعه را حذف کند. علی محمد احمدی نماینده دهلران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران افزود: علی القاعده اگر دولت بخواهد وارد این بحث شده و بخواهد هدفمندی واقعی را انجام بدهد باید حداقل 3 تا 4دهک را حذف کند.

کد خبر 233687
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز