گروه حوادث: شکایت از همسایه‌ای که با نواختن پیانو در ساعات استراحت ساکنان ساختمان، باعث ایجاد مزاحمت برای آنها شده بود به صدور دستور قضایی برای جلوگیری از نواختن پیانو در این ساختمان منجر شد.

این پرونده مدتی قبل با شکایت یکی از همسایه‌ها در دادسرای ناحیه 2تهران گشوده شد. شاکی در تشریح ماجرا به قاضی گفت: مدتی است که صدای نواختن پیانو و ماشین برقی اسباب‌بازی از خانه یکی از ساکنان ساختمان برای بقیه همسایه‌ها باعث ایجاد مزاحمت شده است. بارها من و بقیه ساکنان ساختمان به این خانواده تذکر دادیم و خواهش کردیم که در ساعات استراحت بقیه، از نواختن پیانو و روش‌کردن ماشین برقی خودداری کنند اما آنها توجهی نمی‌کنند و همچنان برای بقیه ایجاد مزاحمت می‌کنند. گاهی وقت‌ها سر و صدایی که از خانه آنها به گوش می‌رسد، آنقدر زیاد است که باعث ایجاد سردرد و عصبی‌شدن بقیه ساکنان می‌شود اما با این حال اعضای این خانواده حاضر نیستند دست از کارهایشان بردارند. برای همین تصمیم گرفتم از آنها شکایت کنم.

با این شکایت، بازپرس به مأموران کلانتری دستور تحقیق درخصوص این ماجرا را صادر کرد و وقتی مأموران به ساختمان مورد نظر رفتند، از بقیه همسایه‌ها شنیدند که تمامی آنها از سر و صدای ایجاد شده توسط همسایه‌شان شاکی هستند. حتی عده‌ای از ساکنان ساختمان استشهادیه‌ای امضا کرده بودند که در آن نوشته شده بود صدای پیانو و ماشین برقی خانواده مورد نظر، باعث سلب آسایش بقیه همسایه‌ها شده است.

وقتی نتیجه تحقیقات به‌دست بازپرس پرونده رسید، وی شاکی و طرف مقابل پرونده را به دادسرا احضار کرد. روز گذشته هر دو طرف در مقابل بازپرس حاضر شدند و در این میان شاکی پرونده بار دیگر اظهارات قبلی‌اش را تکرار کرد و خواستار پایان‌یافتن صداهای عجیب وغریب از خانه همسایه‌شان شد.در این میان مرد همسایه نیز گفت: من یک فرزند خردسال دارم که گاهی وقت‌ها از ماشین برقی اسباب‌بازی استفاده می‌کند اما تصور نمی‌کنم این کار برای کسی مزاحمت ایجاد کند. از طرفی فکر نمی‌کنم نواختن پیانو باعث ایجاد مزاحمت شود و نمی‌دانم چرا این مرد (شاکی) از ما شکایت کرده است. بازپرس پرونده پس از شنیدن حرف‌های مرد همسایه با توجه به نتیجه تحقیقات محلی، دستور ممنوعیت نواختن پیانو در ساختمان مورد نظر را صادر کرد و از مرد همسایه خواست که فقط در ساعات عادی اجازه استفاده از ماشین برقی را به فرزندش بدهد و از استفاده آن در ساعات استراحت بقیه خودداری کند. همچنین به وی یک‌ماه وقت داد که دستور قضایی را عملی کند و اظهار داشت که در غیر این‌صورت دستور دیگری صادر خواهد کرد.

کد خبر 233838
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز