چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی رانندگی تهران بزرگ از وقوع روزانه حدود ۳۰۰۰ تصادف در سطح پایتخت خبر داد و گفت: پلیس باید حس ویژه‌ای را نسبت به مبحث اجتماعی و ترافیکی در میان شهروندان به ویژه معلمان و اساتید دانشگاه ایجاد کند.

تصادف

به گزارش ایسنا،‌ سردار حسین رحیمی در همایش تجلیل از همیاران و بازرسان نامحسوس پلیس با بیان اینکه بحث جامع محوری ومردم مداری از مباحث مورد تاکید پلیس در سال‌های اخیر بوده است افزود: این امر میسر نخواهد شد مگر اینکه دارای برنامه باشیم و تاجایی که ممکن است از ظرفیت‌های مردم استفاده کنیم.

وی افزود: وقتی می‌گوییم پلیس مردم محور است باید خودمان نیز قانون را رعایت کنیم. چرا که پلیس راهنمایی و رانندگی به سبب تعامل نزدیکی که با مردم دارد از اجتماعی‌ترین بحث های پلیس‌ است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ترافیک را یکی از معضلات بزرگ کشور برشمرد و افزود: همه از مردم تا مسئولان باید برای رفع این معضل فکری کنند.

وی با اشاره به ویژگی‌های مردم ایران اظهار کرد: کشوری که مردمانش دارای این همه خوبی و حسن هستند و جزو باعاطفه و بامحبت‌ترین مردم دنیا محسوب می‌شوند زشت است که سالانه بیش از 100 هزار تن مجروح تصادفات و 20 هزار کشته حوادث رانندگی داشته باشد.

رحیمی علت این آمار را توجه نکردن به قوانین راهنمایی و رانندگی دانست و گفت: باید از بازرسان و همیاران پلیس ما که فعلا طرح آن در حد حرف است با برنامه و گام به گام کمک بگیریم و استفاده کنیم.

وی از ضرورت استفاده از پتانسیل موجود در معلمان و اساتید دانشگاه برای فرهنگسازی در حوزه ترافیک سخن گفت و افزود: معلمان و اساتید دانشگاه جزو افرادی هستند که ما چه بخواهیم و چه نخواهیم فرزندان ما ساعاتی را در نزد آنان به آموزش مشغولند.

رحیمی با بیان اینکه باید حس ویژه‌ای نسبت به مباحث اجتماعی و ترافیکی در میان شهروندان به ویژه معلمان و اساتید ایجاد کرد گفت: باید برای معلمان و اساتید شرایطی فراهم شود که در کوچکترین فرجه‌ای که در کلاس‌ها برای پیش می‌آید اقدام به انتقال مباحث ترافیکی کنند.

وی با بیان اینکه طرح همیاریان و بازرسان پلیس راهنمایی و رانندگی از اواسط سال گذشته آغاز شده و پلیس مشغول صدور کارت در این زمینه است گفت: باید خدمت فرمانده و برادر عزیزم جناب آقای طلایی (نایب رئیس فعلی شورای شهر تهران و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ) عرض کنم که باید بحث فرهنگ سازی ترافیک در تمام بخش‌ها شروع شود.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به طرحی که اخیرا از سوی پلیس راهور در سطح پایتخت اجرا شده اظهار کرد: با اجرای این طرح‌ها امروز به جای اینکه موتور را از موتور سوار گرفته و به پارکینگ منتقل کنیم از فرد متخلف می‌خواهیم که فردا به مراکز آموزشی برود و تحت تعلیم قرار گیرد.

به گفته رحیمی روزانه حدود 3000 تصادف در سطح پایتخت رخ می‌دهد که عمده آن از نوع خسارتی است.

وی با بیان اینکه امروزه در 30 نقطه از پایتخت کلاس‌های آموزشی برای افراد متخلف برگزار شده تصریح کرد: در هر یک از این کلاس‌ها پنج استاد مجرب و تحصیل کرده راهور به آموزش این افراد می‌پردازند.

رحیمی با بیان اینکه معتقدم حلقه مفقوده در فرهنگسازی ترافیک اصلاح رفتارهاست گفت: متاسفانه به اندازه‌ای که خودرو در زندگی ما وارد شده در بحث قوانین و مقررات کاری انجام داده‌ایم.

وی افزود: البته فرهنگسازی وظیفه پلیس نیست و کاری به بخش‌های فرهنگی مربوط می‌شود اما چون خودمان را مسئول می‌دانیم در این زمینه هم وارد شده‌ایم.

کد خبر 233546
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز