مرتضی شایسته درباره اینکه چرا برخی تهیه‌کننده‌ها فیلم‌هایشان نمی‌فروشد اما باز هم می‌توانند فیلم بسازند، گفت: من به شما اطمینان می‌دهم که اینها تهیه‌کننده بخش خصوصی نیستند.

رضا کیانیان و علیرضا خمسه در تئاتر‌«عرق خورشید، اشک ماه»

مگر می‌شود کسی تهیه‌کننده خصوصی باشد و با نفروختن 2 - 3 فیلمش ورشکست نشود؟ وی افزود: الان شما به هیأت داوری جامعه صنفی، یا هیأت داوری خانه سینما که نگاه کنید، می‌بینید 80درصد شکایت‌ها در مورد بحث مالی است. آن که فیلمش نمی‌فروشد و میلیاردر است ما نیستیم! تهیه‌کننده دولتی و سفارشی و رانت‌خوار است! این تهیه‌کننده درباره اینکه سرمایه‌گذاران خصوصی سینما چرا در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کنند به فارس گفت: به چند دلیل هم وارد سینما می‌شوند؛ یا علاقه شخصی‌شان است و واقعا فرهنگ و سینما را دوست دارند، یا اینکه می‌خواهند به نوعی پسر و دخترشان را وارد سینما کنند! یا کارخانه بزرگی دارند و می‌خواهند با فیلمبرداری در ساختمان این کارخانه، تبلیغش را بکنند؛ یک‌جوری معرفی و تبلیغ تجاری و بعضا منافع اقتصادی و اجتماعی.

محسن علی‌اکبری نیز در این‌باره گفت: فردی که مثلا بسازبفروش است یا یک ‌میلیاردر است یا می‌خواهد اسمی در کند و مطرح شود به این عرصه وارد می‌شود. وی افزود: علاوه بر بخش دولتی در بخش خصوصی هم اتفاق می‌افتد. فردی سرمایه‌دار می‌آید می‌گوید این فیلم را برایم بساز. به او می‌گویم این فیلم فروش نخواهد کرد، می‌گوید به من بگو آیا این فیلم را جشنواره‌های خارجی تحویل می‌گیرند؟! می‌گویم بله احتمالا جشنواره‌ها تحویل می‌گیرند! می‌گوید خوب فروش برایم مهم نیست همین برایم کافی است فیلمبرداری را شروع کن! علی اکبری در ادامه درباره حل مشکلات سینما نیز گفت: آقای ایوبی باید به‌طور جدی و مستمر به زیر ساخت‌ها و ساخت سالن‌های سینمایی بپردازد و از آن طرف ما فیلمسازها هم قول بدهیم که زمانی که پول‌مان برگشت، آن را نبریم صرف ساخت‌وساز و بساز بفروش و پاساژ‌سازی‌ کنیم بلکه با آن برویم فیلم خوب بسازیم و امکانات سینمایی وارد و جدیدترین دوربین‌ها را خریداری کنیم.

کد خبر 233453

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز