وزیر نفت گفت: وزارت نفت همه تلاش خود را به‌کار خواهد گرفت که تا پایان امسال ظرفیت تولید نفت به ۴میلیون بشکه در روز باز گردد.

نفت -گاز

بیژن نامدار زنگنه مشکل توسعه فازهای پارس‌جنوبی را مدیریت و نه پول اعلام کرد و گفت: شرکت‌های مهم خارجی تماس‌هایی با ایران برای حضور دوباره در صنعت نفت کشور برقرار کرده‌اند، همه آنها علاقه‌مند و امیدوارند دوباره همکاری تنگاتنگی با شرکت نفت ایران بعد از برداشتن تحریم‌ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه 5فاز پارس‌جنوبی تا 2سال آینده تکمیل می‌شود، گفت: این فاز‌ها معادل 7فاز متعارف میدان مشترک پارس‌جنوبی است به‌طوری که تولید گاز ایران را 170تا 180میلیون مترمکعب در روز افزایش می‌دهد، ضمن آنکه امکان تولید 280هزار بشکه میعانات گازی با تکمیل این فازها محقق می‌شود. وی در مورد بازگشت شرکت ملی نفت به پروژه مشترکش با شرکت بریتیش پترولیوم در شرق دریای شمال اظهار کرد: این پروژه برای شرکت‌های نفتی کوچک بسیار عالی است، اما برای شرکت ملی نفت ایران بسیار کوچک است. وزیر نفت در مورد تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش تحریم‌ها در صنعت نفت توضیح داد: تلاش‌های زیادی در این زمینه انجام شده و به دستگاه دیپلماسی کشور نیز کمک کرده‌ایم.

کد خبر 233416
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز