همشهری آنلاین: معاونت دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به وضعیت خوابگاه دانشجویان با توجه به انتزاع دانشگاه ایران، گفت: کلیه دانشجویان ورودی در خوابگاه اسکان داده شده‌اند و اگر اعتراضی به وضعیت خوابگاه باشد، احتمالا از سوی دانشجویان ساکن کرج و اطراف تهران است.

 

دکتر محقق در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه کلیه دانشجویان مقاطع مختلف در خوابگاه مستقر شده‌اند درباره اعتراضات برخی دانشجویان به وضعیت خوابگاه، اظهارکرد: اگر اعتراضی به وضعیت خوابگاه باشد از سوی دانشجویان اطراف تهران و کرج است که در اولویت دوم خوابگاه قرار دارند، البته تا 15 مهر ماه اگر ظرفیت اضافه‌ای در خوابگاهی وجود داشته باشد به این افراد نیز طبق دسته‌بندی تعلق می‌گیرد.

وی افزود: امکانات خوابگاهی دانشگاه برای دانشجویان دکترای تخصصی محدود است و در حال حاضر این دسته از دانشجویان مشمول خدمات خوابگاه نمی‌شوند.

محقق همچنین درباره وضعیت بودجه دانشگاه علوم پزشکی ایران که در حال حاضر همچنان با بودجه دانشگاه علوم پزشکی تهران ادغام است، خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات بنده اعتبارات هر دو دانشگاه تفکیک شده و اولین حقوق پرسنل دانشگاه ایران و تهران برای مهر ماه به صورت جداگانه پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه تفکیک اعتبارات این دو دانشگاه در وزارت بهداشت در حال انجام است که در ماه‌های آینده رسما اعلام می‌شود، درباره نحوه تقسیم اعتبارات موجود میان دو دانشگاه، اظهارکرد: این بودجه بر اساس سرانه دانشجویی و ارکان مختلف تعیین می‌شود، اما اطلاعات این شاخص‌ها هنوز نهایی نشده است.

معاون دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره شایعاتی مبنی بر نسبت سهم دانشگاه ایران و تهران در بودجه این دو دانشگاه، خاطرنشان کرد: مباحثی درباره توزیع 70 به 30 بودجه بنده هم شنیده‌ام و کمتر از این هم ممکن است باشد و این به معنای آن نیست که حق دانشگاه علوم پزشکی ایران پایمال می‌شود، مطمئنا مسئولین متناسب به عدالت و نیازهای دو دانشگاه بودجه را تقسیم می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع امسال مسئولین تراز اول این حوزه از محدودیت‌های اعتباری صحبت کرده‌اند و کمبود اعتبارات در تمام دانشگاه‌ها وجود خواهد داشت، ولی این گونه نخواهد بود که این کمبود فقط در دانشگاه علوم پزشکی ایران وجود داشته باشد، چرا که به نسبت در تمام دانشگاه‌ها تقسیم می‌شود.

کد خبر 233332

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز