همشهری آنلاین: رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ به اینکه آیا در حالی که مذاکرات درباره برنامه هسته‌یی ایران ادامه پیدا می‌کند تحریم‌های جدیدی باید علیه تهران اعمال شود گفت: مایل است "با بهترین فضای ممکن" در نشست ۱۵ و ۱۶ اکتبر با حضور ایران در ژنو شرکت کند.

کاترین اشتون در پاسخ به سوالی در مرکز وودرو ویلسون، یک اتاق فکر در واشنگتن درباره اینکه کنگره یا سایرین باید تحریم‌های بیشتری را علیه ایران اعمال کنند؟ گفت: من عادت ندارم به کنگره بگویم که چه کار کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وی با اشاره به مذاکرات 15 و 16 اکتبر بین ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 (آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه،‌ روسیه و آلمان) گفت: مایلم با بهترین فضای ممکن برای انجام این مذاکرات به ژنو بروم. این یعنی ما به روش‌های مختلف باید آمادگی و حسن نیت‌مان را برای نشستن پشت میز مذاکرات نشان دهیم و انتظار همین را از طرف مقابل داشته باشیم.

وزیران خارجه گروه 1+5 روز پنج‌شنبه هفته گذشته در نیویورک با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران دیدار کردند و دو طرف این مذاکرات را سازنده خواندند و قرار شد دور بعدی مذاکرات در اواسط ماه اکتبر در ژنو برگزار شود.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه رویکرد کلی اش در زمینه مذاکرات تداوم اعمال فشار است، گفت: ممکن است در پایان آن دو روز پیشرفتی حاصل نکنیم. ممکن است از طرف دیگر به پیشرفت‌هایی دست یابیم.

اشتون افزود: اعمال فشار بی‌دلیل نیست: هدف از آن برگرداندن آنها به مذاکرات و تلاش برای رسیدن به پیشرفت است.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: من مایلم با بهترین فضای موجود به ژنو بروم. کسانی که در اینجا قانونگذارند یا در آنجا کنترل مذاکرات را از طرف آمریکا به دست دارند، جان کری (وزیر امور خارجه آمریکا) و اعضای تیمش باید به این فکر کنند که چگونه می‌توان از بهترین فضای ممکن اطمینان حاصل پیدا کرد.

کد خبر 233301
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز