سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۰۵:۱۰
۰ نفر

همایش ملی یوزپلنگ ایرانی شنبه ۱۳مهرماه جاری از ساعت ۹ الی ۱۱صبح در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان حفاظت محیط‌زیست، واقع در پارک پردیسان تهران بر‌گزار می‌شود.

یوزپلنگ

در این همایش که با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست برگزار می‌شود، نتایج نهایی پروژه پایش جمعیت یوزپلنگ آسیایی اعلام خواهد شد. این آمار براساس نتایج برنامه پایش ملی یوزپلنگ آسیایی که از سال 1390تا 1392توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست، ادارات کل حفاظت محیط‌زیست استان‌ها، پروژه حفاظت از یوزپلنگ آسیایی و پانترا در زیستگاه‌های اصلی یوزپلنگ در ایران اجرا شده است، اعلام می‌شود.

این همایش در حالی برگزار می‌شود که در تازه‌ترین نتایج بررسی‌های مستمر صورت گرفته توسط انجمن یوزپلنگ ایرانی مشخص شده است که تلفات یوزپلنگ به‌دلیل شکار توسط انسان در ایران در دهه حاضر در حال افزایش است. پایش زادآوری یوزها در مناطق مختلف و همچنین بررسی‌های کارشناسان نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌های حفاظتی، جمعیت یوزپلنگ ایرانی روندی رو به کاهش دارد،

از همین رو ضرورت دارد حفاظت از یوزپلنگ در ایران مورد ارزیابی و تقویت جدی از سوی سازمان‌های دست‌اندرکار قرار گیرد. در این همایش که به اهتمام انجمن یوزپلنگ ایرانی برگزار می‌شود از 15محیط‌بان نمونه و حامیان یوزپلنگ آسیایی در یک‌سال گذشته تقدیر می‌شود. شرکت در این مراسم برای عموم آزاد و رایگان است.

کد خبر 233265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز